۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۴۸۸۹۴
رییس تبلیغات اسلامی شیروان:

فجایع متعدد در مناسک حج مهر تأییدی بر بی‌کفایتی آل سعود است

رییس تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به سالگرد فاجعه منا، گفت: فجایع متعدد در مناسک حج در دهه‌های گذشته مهر تأییدی بر بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت حج خانه خدا است.
حجت الاسلام محمود عزیزی- رییس تبلیغات اسلامی شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن سالگرد فاجعه منا و شهادت چند هزار زائر بیت‌الله الحرام، اظهار کرد: فاجعه منا در موسم حج سال گذشته تنها سند بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت حج نیست.

وی با اشاره به سالروز شهادت زائران مظلوم و بی‌گناه در سال ۱۳۶۶ که شعارشان متوجه استکبار و شرک بود، اضافه کرد: فجایع متعدد در مناسک حج و تکرار این اتفاقات تلخ و ناگوار در سالهای مختلف، مهر تأییدی بر بی‌کفایتی آل سعود است.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: سعودیها در طول سالهای مختلف برگزاری مراسم حج ثابت کرده‌اند که نه‌ تنها کوچک‌ترین تدبیری را برای این مراسم باشکوه نمی‌اندیشند، بلکه قصد کمک گرفتن از سایر کشورها را هم ندارند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: هر فرد عادل و بی‌طرفی اگر در مسند قضاوت بنشیند و تکرار این فجایع که در طول سالهای طولانی موجب از دست دادن جان ده‌ها هزار حاجی شده است را بررسی کند، به طور قطع به بی‌کفایتی و بی‌تدبیری این شجره خبیثه سعودی در مدیریت مراسم حج پی خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه باید سالگرد فاجعه عظیم منا گرامی داشته شده و اجازه ندهیم یاد و خاطره این شهدا کمرنگ شود، از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در مساجد و حسینه‌های محوری شهرستان شیروان با محوریت شهدای منا خبر داد.

وی با تبریک ماه ذی‌الحجه و آرزوی توفیق برای آحاد جامعه در بهره‌گیری از فیوضات و برکات این ماه، اظهار داشت: مراسم قرائت دعای عرفه در مسجد جامع شهر شیروان و در مساجد محوری سایر شهرها و در بخشها و روستاهای شهرستان شیروان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی های انجام‌شده با ستاد ساماندهی شئون فرهنگی تشکلهای مردم‌نهاد دینی و هیئات مذهبی، این مراسم هم‌نوا با زائران بیت‌الله ‌الحرام‌ برگزار شده و پس از قرائت دعا، شرکت‌کنندگان از مداحی مداحان و سخنرانی وعاظ برجسته بهره‌مند خواهند شد.

وی تأکید کرد: با توجه به عدم حضور حجاج بیت‌الله الحرام در کنگره جهانی حج، همایش مسلمانان در سال جاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا، شایسته است مبلغان و اقشار تأثیرگذار دینی،‌ کارشناسان ‌مذهبی و صاحب‌نظران علاوه بر شرکت در این مراسم زمینه آگاهی آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان را نسبت به جنایات آل سعود و جایگاه و اهمیت حج ابراهیمی فراهم کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان همچنین با اشاره به برنامه‌های این نهاد در دهه امامت و ولایت، اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه‌های این ایام در دهه ولایت شامل تبلیغات و فضاسازی مناسب سطح بخش، برگزاری مراسم جشن و سرور در مساجد و هیئات، برگزاری دعای روح‌بخش عرفه در محل مساجد و حسینیه‌های شاخص به یاد شهدای منا، اقامه نماز عید سعید قربان، برگزاری مراسم راهپیمایی با هدف محکومیت آل سعود و دفاع از مردم مظلوم یمن، اعزام مبلغ به روستاهها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، دعوت از سخنران، دیدار با سادات و همچنین اهدای هدایا به سادات و اسامی مبارک علی به قید قرعه در روز عید غدیر است.

حجت‌الاسلام عزیزی در خاتمه گفت: هدف از اجرای برنامه‌های متنوع در دهه امامت و ولایت ایجاد فضای مناسب معنوی و شورانگیز و ترویج فرهنگ غدیر در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نسل جدید است./9314/302/ب2

ارسال نظرات