۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۴۸۹۱۳
دبیر ستاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

برگزاری 36 عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت در استان

دبیر ستاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی از برگزاری 36 عنوان برنامه محوری و ده‌ها برنامه فرهنگی و تبلیغی به مناسبت دهه امامت و ولایت خبر داد.
حجت الاسلام کاملی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن  کاملی‌فر، دبیر ستاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهار داشت: گرامیداشت، ترویج و تعمیق پیام و فلسفه غدیر و مجاهدت در راه تحقق جامعه ولایی و گسترش آن همواره رسالتی بر عهده علما و اندیشمندان شیعه در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان این‌که احیای پیام غدیر یکی از مهم‌ترین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، گفت: با حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیروزی های مهم و دستاوردهای ارزشمند آن شاهد ارائه یک الگوی ارزشمند با الهام از فرهنگ غدیر هستیم.

حجت الاسلام کاملی‌فر با بیان این‌که ستاد غدیر به دنبال شناسایی و بهره‌مندی از فرصت ها و ظرفیت های لازم برای تبیین فلسفه غدیر است، تصریح کرد: از فردا تا روز عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده که فرصتی بسیار مغتنم برای ایجاد یک حرکت و نهضت در تحقق اهداف غدیر است.

وی افزود: توجه به افکار مسلمانان به ضرورت فرهنگ غدیر، ایجاد همدلی و وحدت، ایجاد عزم ملی در تحقق اهداف غدیر، تشویق به همگرایی، ایجاد تلاش عمومی برای ترویج فرهنگ غدیر در سبک زندگی، ایجاد ارتباطات بین المللی، حمایت از استعدادهای خلاق در جهت ترویج واقعه غدیر از مهم‌ترین اهداف ستاد غدیر است.

حجت الاسلام کاملی‌فر با تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت در آذربایجان شرقی گفت: برگزاری جشن غدیر در کلیه مساجد، امامزدگان و بقاع متبرکه، اهدای 45 سری کامل جهیزیه به نوعروسان نیازمند، توزیع محصولات فرهنگی، ارایه خدمات رایگان پزشکی در مناطق محروم، رسیدگی به ایتام و نیازمندان، نورافشانی در 20 نقطه شهر تبریز، تجلیل از سادات و برگزاری کارگاه های غدیرشناسی در تبریز، مراغه، اهر و مرند از مهم‌ترین برنامه است.

دبیر ستاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی بازسازی واقعه غدیر در تعدادی از شهرهای استان، برگزاری همایش های تبلیغی، برگزاری محفل شعر غدیر، اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری جشنواره خوشنویسی غدیر و برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان را از دیگر برنامه های ستاد در استان عنوان کرد.

وی افزود: سیاست های محتوایی بنیاد؛ تبیین و ترویج فلسفه غدیر و توجه به بُعد حکومتی آن، ایجاد نهضت نرم افزاری، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، ترویج فضائل حضرت امیرمؤمنان(ع)، ترویج مبانی و مفاهیم نهج البلاغه در جامعه، تعمیق هویت و فرهنگ علوی، تبیین مفاهیم خطبه غدیر و معرفی کتاب شریف الغدیر اثر جاودانه علامه امینی است.

حجت الاسلام کاملی فر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین و تبلیغ خطبه غدیریه پیامبر گرامی اسلام(ص) هستیم، گفت: غدیر با سرنوشت و مدیریت جهان اسلام گره خورده است، اگر پیام غدیر و فرمان رسول اسلام مورد توجه قرار گرفته بود، امروز دیگر شاهد جنگ ها و مصائب موجود در کشورهای اسلامی نبودیم.

وی با بیان این‌که دشمنان با امکانات و ثروت جهام اسلام علیه مسلمانان وارد عمل شده اند، گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی بسیار ارزشمند است تا بار دیگر پیام غدیر برای عموم جهانیان تبیین شود، اگر پیام غدیر و سیره علوی در زندگی مسلمانان جاری شود؛ فرضه های ضاله و خودساخته جایی در میان امت اسلامی نخواهند داشت./935/202/ب2

ارسال نظرات