۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۴۸۹۱۷
فولادگر:

دولت عزمش را برای مبارزه با رکود جزم کند

فولادگر نوسانات اقتصادی، متوقف شدن پروژه های عمرانی و پایین آمدن درآمد دولت و عدم اقبال تولیدکنندگان برای توسعه بخش های تولیدی را از عوامل مهم ایجاد رکود در کشور دانست و گفت: اگر این رکود عمیق شد با برنامه های کوتاه مدت قابل حل نیست و گریبان اقتصاد کشور را خواهد گرفت.
فولادگر

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره رکود اقتصادی موجود در کشور و علل ایجاد آن، گفت: الان کشور در وضع بسیار حساسی از نظر رکود قرار دارد و دولت باید یک اقدام اساسی برای رفع و کاهش رکود انجام دهد.

وی ادامه داد: مجلس قوانین خوبی را به انداره کافی در این زمینه به تصویب رسانده است و به نظر من ما در این زمینه خلأ قانونی نداریم، دولت باید دست به کار شود و با عزم جدی برای مبارزه با رکود وارد میدان شود، الان بحث اجراست و اگر تلاش زیاد برای خروج کشور از رکود انجام نشود معلوم نیست اوضاع اقتصادی کشور به چه سمتی برود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: کارشناسان اقتصادی می گویند اگر این رکود ادامه پیدا کرد و عمیق شد دیگر با برنامه ها و راه حلهای کوتاه مدت قابل برگشت و جبران نیست و خسارت بزرگی برای کشور به بار خواهد آورد که در طولانی مدت گریبان اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

فولادگر در بیان دلایل و منشأ ایجاد رکود در چند سال اخیر، بیان داشت: موارد زیادی دست به دست هم دادند تا این رکود به وجود آمد، نوسانات اقتصادی چند سال قبل، متوقف شدن پروژه های عمرانی و پایین آمدن درآمد دولت از دلایل ایجاد رکود در کشور هستند.

وی افزود: وقتی پروژه های عمرانی از رونق بیفتد، شغل ها از بین می رود و اشتغال با مشکل مواجه می شود، کاهش ساخت و سازها هم به این موضوع دامن زد و موجب رکود در صنایع دیگر شد، از طرفی هم مشکلات بخش تولید سبب شد تا تولیدکنندگان تولید خود را گسترش ندهند، بنابراین استخدام نیرو هم کاهش پیدا کرد. /869/ت302/ج

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات