۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۴۸۹۷۴
معاون اداری و پشتیبانی سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد؛

شرکت 54 هزار حافظ قرآن در آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی حفظ

حاجی‌شریف گفت: از ۱۱ سال گذشته تاکنون در حدود ۵۴ هزار تن از حفّاظ سراسر کشور در آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی حفظ شرکت کرده‌اند.
حاجی شریف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، احمد حاجی‌شریف، معاون اداری و پشتیبانی سازمان دارالقرآن کشور، در همایش تخصصی حافظان کل قرآن کریم استان زنجان که در محل اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان برگزار شده بود، اظهار کرد: از ۱۱ سال پیش که سازمان دارالقرآن کشور دبیرخانه اعطای مدرک به حفاظ را بر اساس ضوابط و مقررات عهده‌دار شد تا کنون در حدود ۵۴ هزار حافظ در آزمون‌های مربوطه شرکت کرده‌اند.

حاجی‌شریف با اشاره به اینکه مدارک حفظ تخصصی در ۵ سطح ارائه می‌شوند، تصریح کرد: مدارک سطح یک، دو و سه مربوط به حفاظ کل هستند که مدرک سطح یک معادل دکترا، مدرک سطح دو معادل فوق لیسانس و مدرک سطح سه معادل لیسانس است که تاکنون نزدیک به دو هزار نفر در این سه سطح موفق به دریافت مدرک شده‌اند و در مجموع از ۵۴ هزار شرکت کننده در آزمون‌های اعطای مدرک حفظ تا کنون نزدیک به ۵ هزار نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ در سطوح مختلف شده‌اند.
این فعال قرآنی با تاکید بر اینکه تنها ۱۲ نفر موفق به دریافت مدرک درجه یک که معادل دکترا است، شده‌اند، ابراز کرد: مدرک درجه یک حفظ قرآن به حفاظی ارائه می‌شود که مسلط به ترجمه و تفسیر قرآن کریم نیز باشند و یکی از این ۱۲ نفر مربوط به استان زنجان است و استان زنجان جزو «السابقون» در زمینه حفظ محسوب می‌شود.
حاجی‌شریف با اشاره به اینکه امسال برگزاری ۴۰۰ جلسه حفظ قرآن مردمی توسط حداقل یک پنجم از دو هزار نفری که موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ شده‌اند در سطح کشور در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در گذشته کوچه‌ها افقی بودند و الان شاهد عمودی شدن فضای کوی و برزن و زندگی آپارتمان‌نشینی هستیم و حافظان قرآن باید برای راه‌اندازی جلسات حفظ مردمی، اهتمام داشته باشند.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان دارالقرآن کشور تاکید کرد: تاکید بر مردمی بودن جلسات قرآنی به معنی نفی حضور و حمایت بخش دولتی نیست، بلکه دولت با حمایت خود این مسئله را به یک فرهنگ تبدیل کند تا بعد از نهادینه شدن این امر مهم، مردم نیز به صورت خودجوش در این عرصه حاضر شوند که نمونه آن را در برگزاری باشکوه عزاداری‌های محرم می‌توان دید که از زمان صفویه و با اقدام دولتی آغاز شده و هم‌‌اکنون به‌عنوان حرکت‌های مردمی به خوبی برگزار می‌شود.
حاجی‌شریف گفت: قرائت و حفظ قرآن محل توقف نیست بلکه باید با استفاده از آن به مفاهیم توجه کرد و پس از آن وارد عرصه عمل به آموزه‌‌های قرآنی شویم تا بتوانیم تا حد زیادی شاهد کمرنگ شدن بسیاری از مشکلات جامعه باشیم./1325/د102/ی

ارسال نظرات