۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۴۸۹۷۶
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

فرهنگ سازی؛ تنها راه صحیح نظارت بر شبکه های مجازی

خدادادی با تأکید بر این‌که فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش یافته است، گفت: تنها راه درست نظارت بر استفاده از این شبکه های مجازی، فرهنگ سازی است.
سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

سلمان خدادادی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح نتایج سفر اعضای این کمیسیون به استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: این کمیسیون یکی از کارشناسی ترین و مهم ترین کمیسیون های مجلس به شمار می آید و دو وظیفه مهم بررسی طرح ها و لوایح و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون های تخصصی در راستای وظایف نظارتی خود وظیفه دارند در استانها حضور داشته و از نزدیک مسائل مربوط به کمیسیون ها را بررسی و نسبت به بررسی های انجام داده تصمیم گیری کنند، در سفر کمیسیون اجتماعی مجلس به استانها اولین مسأله ای که مورد بررسی قرار می گیرد؛ معضلات و مسائل اجتماعی استان ها است.

خدادادی ادامه داد: در جلسه ای که با شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری ها داشتیم؛ مهمترین معضل شهر تبریز یعنی حاشیه نشینی را مورد بررسی قرار دادیم که متأسفانه حاشیه ‌نشینی در محدوده یک‌ چهارم از این شهر، از معضلات نگران‌کننده است، ولی حجم و وسعت آن، از شهرهای تهران و مشهد کمتر است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره جلسه اتاق بازرگانی، صاحبان صنایع، تولید کنندگان و کارآفرینان استان نیز گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، بیمه قالیبافان، بنگاه‌های اقتصادی و موانع کسب و کار مطرح و مقرر شد به منظور حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی، کمیته ای در تهران تشکیل و پیگیری های لازم انجام و نتایج به دست آمده به نمایندگان ابلاغ شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس در مورد بازدید از منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز تصریح کرد: اگر منطقه آزاد ارس بتواند تمام نیروی خود را برای پیشرفت و توسعه به کار گیرد، سبب رفع بیکاری در استان خواهد بود و کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از برنامه اصولی دولت در توسعه مناطق آزاد حمایت می کند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره نظارت بر شبکه های اجتماعی و مجازی، اظهار داشت: شورای عالی مجازی با گفت و گو و سفر به کشورهایی که محوریت این شبکه ها بر عهده آنها است، تصمیم گیری هایی انجام می دهند، اما به اعتقاد شخص بنده تنها راه درست نظارت بر استفاده از این شبکه های مجازی، فرهنگ سازی است.

خدادادی با تأکید بر این‌که فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی در جامعه روز به روز افزایش می یابد، ادامه داد: اگر پیش از این چیزی حدود 10 درصد کاربران فضای مجازی، به شبکه های نامربوط می رفتند الان این میزان به 6 درصد رسیده که در سایه فرهنگ سازی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به اقتصادی مقاومتی، اظهار داشت: تحقق این امر هم بدون توجه به نقش کارگران و فعالان اقتصادی ممکن نخواهد بود، چنان که کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیر مسائل کارگری است و هیچ موردی در ارتباط با مسائل کارگری بدون دریافت نظرات کارشناسی در کمیسیون مطرح نمی شود.

خدادای با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذار هستند و مسؤولیت نظارت بر حسن قوانین را دارند، گفت: تشکل های کارگری باید مطالبات خود را قانونمند بیان کنند، از سوی دیگر قانون کاری که در سال 69 تصویب شده دارای اشکالاتی است که باید رفع و پویا شود تا جوابگوی امروز باشد./935/302/ب2

ارسال نظرات