۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۴۸۹۷۷
امام جمعه موقت خرم آباد:

پیگیری خون به ناحق ریخته شهدای منا مطالبه مردم است

امام جمعه موقت خرم آباد مهم ترین مطالبه مردم را پیگیری خون به ناحق ریخته شهدای منا خواند و گفت: کمیته متشکل از مسلمانان جهان جهت بررسی این فاجعه باید تشکیل شود.
امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای منا در لرستان که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: مهم ترین مطالبه مردم پیگیری سیاسی، قضایی و بین‌المللی تا به نتیجه رسیدن زوایای رخ دادن فاجعه منا است.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه آمریکا و اسراییل مسبب ریخته شدن خون شهدای منا هستند، خاطرنشان کرد: با بررسی زوایای فاجعه منا، باید عاملان این فاجعه مجازات شوند و برای اداره امور حج تدابیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه در کتب معتبر شیعه به بزرگداشت اموات و مؤمنان سفارش شده است، افزود: بزرگداشت شهدای منا نزد خداوند عمل صالح محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها از انحراف آل‌سعود برای ضربه به اسلام استفاده کردند، انگلستان آل‌سعود را طعمه خویش قرار داده و در خاورمیانه علیه اسلام از آن استفاده می کند.

وی اظهار داشت: دشمنی آل‌سعود و انگلستان برای از بین بردن شیعیان، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و جلوگیری از ترویج فرهنگ شیعیان از سوی ایران است.

حجت الاسلام متقی نیا ظهور انقلاب اسلامی ایران، کامل شدن هلال شیعه، احیای مکتب اهل‌بیت(ع) و شیعه را از دلایل دشمنی آل‌سعود عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا و آل‌سعود به ‌صورت نیابتی با گفتمان انقلاب اسلامی ایران مبارزه می‌کنند، یادآور شد: شکست استراتژیک دشمن وهابی به برکت حضور نیروهای نظامی و انتظامی و خون شهدا است.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه از بین بردن استراتژیک ایران و وارد کردن جنگ و نبرد به داخل ایران از دیگر اهداف آل‌سعود به سرکردگی انگلیس و آمریکا است، خاطرنشان کرد: به برکت نور ولایت ‌فقیه، ناامنی از مرزهای ایران دور شده و مرزهای آل‌سعود ناامن است.

وی با اشاره به اینکه بنا به دستورات دین اسلام کسی ‌که در ایام حج مرتکب قتل شود خداوند از او انتقام خواهد گرفت، یادآور شد: آل‌ سعود هزینه مقابله با آیات قرآن را خواهد داد و خون شهدای منا گریبان گیر آل سعود می شود./9459/202/ب2

ارسال نظرات