۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۴۹۰۲۴
نماینده مردم سنقر در مجلس:

قرارداد FATF تحقیر مالی کشور است

نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارداد FATF تحقیر مالی کشور نسبت به کشورهای بیگانه است، گفت: متأسفانه بی تدبیری غیر قابل قبولی دراین زمینه صورت گرفته و به نظر می رسد برخی از مسؤولان درک درستی از این قرارداد ندارند.
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: اصل قرارداد FATF خلاف قانون است چرا که یک نوع وابستگی شدید مالی برای کشور ایجاد می‌کند.

نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی تصربح کرد: این قرارداد پذیرش یک نوع استعمار مالی است و استقلال مالی کشور را زیر سؤال خواهد برد، چرا که باید تمام فعالیت مالی را زیر نظر کشورهای بیگانه انجام دهیم.

وی ادامه داد: این قرارداد تحقیر مالی کشور و نظام نسبت به کشورهای بیگانه است و ما هرگز چنین قرارداد هایی را نمی پذیریم و متأسفانه بی تدبیری غیر قابل قبولی در این زمینه صورت گرفته و به نظر می رسد برخی از مسؤولان درک درستی از قرارداد FATF ندارند.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به اهداف آمریکا از تحت فشار قراردادن ایران در جهت انعقاد این قرارداد، گفت: اتفاقی که در عمل می افتد این است که آمریکا می تواند در حوزه مسائل مالی کشور ایران دخالت کند و این هدفی است که آمریکا با تحت فشار قرار دادن ایران در جهت پیوستن به مجموعه پولشویی، هدف گذاری کرده است.

این مسؤول در ادامه افزود: قرارداد FATF قراردادی استعماری که در حد قرارداد ترکنمچای برای کشور ننگین است و ایران را متحمل خسران و آسیب های فراوان خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا مقاومت را به عنوان تروریسم می‌داند وقتی ایران رسما حمایت از مقاومت را اعلام کرده زمینه‌ای را برای انعقاد این قرارداد به وجود آورده و دوباره تحریم ها علیه ایران آغاز می شود.

وی در پایان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تأکید کرد: «وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم»، برخی دچار ساده اندیشی محض شده اند و تنها عامل برطرف ساختن مشکلات نظام را وابستگی به آمریکا می‌ دانند در صورتی که این کشور استعمارگر هدفی جز نابودی و تسلط بر ایران اسلامی ندارد، برجام چهره واقعی آمریکا را نشان داد، از این رو نباید به وعده های پوچ و واهی آنها اعتماد کرد./967/302/ب2

ارسال نظرات