۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۴۹۰۳۳
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛

وجود 64 موقوفه مربوط به دهه ولایت/ 75 بقعه میزبان ویژه برنامه های غدیر

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به وجود 64 موقوفه مربوط به دهه ولایت در خراسان رضوی، گفت: برنامه های دهه ولایت از بیستم تا سی ام شهریورماه در همه شهرهای استان و 75 بقعه متبرکه برگزار می شود.
غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی»، با اشاره به جایگاه ولایت در اسلام گفت: ولایت، شرط و اساس قبولی همه اعمال است و بر خلاف سایر اصول، هیچ تبصره و استثنایی ندارد یعنی در هر شرایطی باید آن را پذیرفت.

وی با بیان اینکه برنامه های دهه ولایت از بیستم تا سی ام شهریورماه در همه شهرهای استان برگزار می شود، تصریح کرد: در مجموع 75 بقعه متبرکه استان که امکانات لازم برای برگزاری برنامه را دارند، میزبان این برنامه ها خواهند بود.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اجرای یک برنامه شاخص در 26 بقعه متبرکه شهرهای استان، تصریح کرد: برگزاری دعای عرفه، اقامه نماز عید قربان در 24 بقعه، عطرافشانی و غبارروبی قبور شهدا در 25 شهریورماه، مراسم جشن میلاد امام هادی(ع) و قرائت زیارت جامعه و همایش بانوان ولایی به منظور تبیین جایگاه زن در امر ولایتمداری در 29 شهریور از ویژه برنامه های دهه ولایت اوقاف و امور خیریه استان است.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همچنین، مراسم سالگرد شهدای منا، همایش تقدیر از فعالان قرآنی استانی گرامیداشت شهید حسنی کارگر در 25 شهریور، توزیع بروشورهایی درباره غدیر و برگزاری مسابقه، ترویج فرهنگ وقف با محوریت ترویج فرهنگ غدیر و برگزاری جشن عید غدیر در همه شهرهای استان را از دیگر برنامه های دهه ولایت این اداره عنوان کرد.

وی افزود: برنامه شاخص استانی روز عید غدیر که هر سال در یک شهرستان برگزار می شود، امسال در امامزاده سیدحمزه واقع در شهر عشق آباد نیشابور اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی یادآور شد: در مجموع 64 موقوفه مربوط به دهه ولایت (با سه موضوع قربانی، برگزاری جشن و کمک به سادات فقیر) در خراسان رضوی وجود دارد.

گفتنی است، 9 بقعه متبرکه استان که میقات الرضا(ع) هستند، به صورت شبانه روزی، خدمات فرهنگی رفاهی به زائران ارائه می دهند./202/930/ب1

ارسال نظرات