۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۴۹۰۴۳
آقا پور:

تا رشد سه درصد اقتصاد یارانه ها قطع نخواهد شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که یارانه ها حمایت از قشر مستضعف جامعه است، گفت: تا زمانی که رشد اقتصادی سه درصد پیش نیاید، یارانه ها هیچگاه قطع نخواهد شد.
آقاپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که از آغاز دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ روز گذشته است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس به دنبال مجلس مردمی و انقلابی که مورد قبول رهبر انقلاب باشد هستند و در جهت تسهیل قوانین حرکت می کنند.

وی با بیان این که امروز در عصر تکنولوژی متوسط انتشار خبر در جامعه ما به 14 دقیقه رسیده است، افزود: خبرنگاران در حقیقت چشم و گوش جامعه هستند، در کنار تلاشهای همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی خبرنگاران فرصت سازان جامعه هستند، قلم و زبان خبرنگاران در بیان حقایق قابل ستایش است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که فعالیت خود در منطقه را به سه دوره کوتاه مدت و شش ماه و همچنین میان مدت ۱۲ ماهه و طولانی ۲۴ ماهه تقسیم کرده ایم، ادامه داد: عضویت در کمیسیون اقتصادی و همچنین شورای پول و اعتبار یکی از مزیت‌های پیگیری لازم برای مسائل اقتصادی استان است.

وی با اشاره به معضلات بیکاری، بی‌آبی و اولویت بندی در خصوص آنها، ادامه داد: جذب اعتبار دو میلیارد ریالی برای اصلاح شبکه آبیاری روستایی مزرعه و همچنین پیگیری جهت گاز رسانی به شش روستای باقیمانده شهرستان شبستر، از جمله پیگیرییها در این دوره بوده است.

آقاپور با اشاره پروژه تعریض جاده تسوج -شبستر و پیگیری جدی و پافشاری جهت جذب اعتبارات کافی درحال، ادامه داد: این پروژه در حال اجراست به طوری که پیشرفت سه ماهه پروژه با فعالیت دو سال گذشته برابری می‌کند، همچنین بزرگراه سلماس، صوفیان که از سال 84 عملیات اجرایی آن آغاز شده است، باید تا اول سال 98 به طور کامل تمام شود.

وی جذب اعتبارات بانکی برای بانک‌های شعب منطقه را جهت تزریق به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی متوسط و کوچک از اقدامات لازم و در حمایت از تولید دانست و افزود: حضور مسؤولان اجرایی در پای کار و پروژه‌ها را موجب تسریع در اجرای آنها است که امیدواریم در رونق کسب و کار منطقه موثر واقع گردد.

دبیر فراکسیون زنان مجلس در بحث اقدامات انجام گرفته در حوزه زنان نیز ابراز داشت: پیگیری طرحهای مختلف برای اشتغال بانوان منطقه و ایجاد صندوق حمایت از زنان روستایی در استان از جمله مقدمات امر برای ایجاد کارآفرینی در زنان است و بهبود وضعیت زنان در استان است.

وی صراحت، صداقت و شفافیت را سه خصوصیت بارز مسؤولان خواند و گفت: کارهای تخصصی باید به افراد متخصص سپرده شود و نباید هرکسی در هر موضوعی نظر غیر تخصصی بدهد، تغییر مدیران اجرایی جزو وظایف شورای عالی اداری است و نماینده هیچ نقشی بجز مشاوره آن هم در مورد نیاز ندارد.

آقاپور موضوع نرخ تورم و یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تلاش دولت و مجلس در کاهش فاصله نرخ بهره بانکی و نرخ بهره وری تولید کار ارزشمندی است تا رونق کسب و کار در جامعه اتفاق بیفتد، همچنین تزریق اعتبار از طریق صندوق توسعه با ایجاد سایت بهین یاب، قسمتی از گره واحدهای تولیدی، شناسایی و نیازهای آنها رفع خواهد شد.

وی جذب سرمایه گذاری خارجی و توجه به بازاریابی و صادرات کالاهای داخلی را  عامل توسعه تولید داخلی خواند و ادامه داد: صداقت و صراحت بخش خصوصی و رفع بروکراسی اداری عامل تعیین کننده در تولید و اشتغال است و مسؤولان تلاش نمایند در جذب سرمایه جهت تولید، با رفع بروکراسیهای اداری در این امر تسهیل کنند.

وی در پایان یارانه‌ها را نوعی حمایت از گروه‌های هدف و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواند و تصریح کرد: تا رسیدن به رشد سه درصد اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری هیچ طرحی برای کاهش و یا قطع یارانه‌ها اتفاق نخواهد افتاد./۸۵۴/پ202/ج

ارسال نظرات