۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۴۹۰۵۱
همزمان با دهه امامت و ولایت؛

100 عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

دبیر ستاد دهه امامت و ولایت خراسان شمالی گفت: همزمان با این دهه افزون بر 100 عنوان برنامه محوری فرهنگی و مذهبی در مناطق و شهرستانهای مختلف این استان برگزار می‌شود.
ثابت قدم وحید- نشست خبری دهه امامت و ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر ستاد دهه امامت و ولایت استان، امروز در نشست خبری، با اشاره به در پیش بودن اعیاد غدیر و قربان، اظهار کرد: عید غدیر بزرگ‌ترین عید اسلامی و یکی از موضوعات مهم جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه غدیر روز اکمال دین نبوی است، اضافه کرد: غدیر نشان می‌دهد که اسلام با ولایت و امامت کامل می‌شود؛ ازاین‌رو تبیین فلسفه غدیر و ترویج پیام آن زمینه سعادت دنیوی و اخروی را فراهم کرده و مسلمانان را از یوغ زنجیر استبداد و استکبار نجات می‌دهد.

ثابت‌قدم وحید که دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان خراسان شمالی هم هست، خاطرنشان کرد: توجه به پیام و فلسفه غدیر گره‌گشای مشکلات جهان اسلام است به همین دلیل هم مکتب تشیع به‌عنوان اسلام مبتنی بر تفکر غدیر و ولایت، جهان سلطه را آشفته و پریشان کرده است.

وی با بیان اینکه البته موضوع غدیر مسأله ویژه شیعه نبوده بلکه می‌تواند عامل وحدت بین شیعیان و اهل سنت باشد، اضافه کرد: باید به موضوع غدیر به‌عنوان یک فرصت برای اتحاد بیشتر نگاه کرد وگرنه دشمنان با اقدامات خود آن را به تهدید وحدت مسلمانان تبدیل می‌کنند.

ثابت‌قدم وحید با اشاره به اینکه عید قربان مظهر عبودیت و بندگی و عید غدیر هم مظهر امامت و ولایت است، ادامه داد: باید از فرصت دهه امامت و ولایت برای تبیین مبانی راهبردی اسلام به‌ویژه موضوع حکومت اسلامی، فلسفه ولایت و امامت و مسأله ولایت فقیه استفاده شود.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی ما برگرفته از غدیر است، اظهار کرد: غدیر صرفاً موضوعی تاریخی نیست بلکه یک روند و رویه است که نظام اسلامی بر اساس آن شکل گرفت و ما اکنون در این مسیر حرکت می‌کنیم.

دبیر ستاد دهه امامت و ولایت استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه برنامه‌های این دهه در چند بخش معرفت ساز و معرفت افزا، تبلیغی، فرهنگی و علمی ارائه می‌شود، افزود: درمجموع همزمان با دهه امامت و ولایت بیش از 100 عنوان برنامه محوری فرهنگی و مذهبی در مناطق و شهرستانهای مختلف این استان برگزار می‌شود.

ثابت‌قدم وحید استفاده از فضای مجازی برای ارائه محتوای مناسب غدیر، مسابقه خطبه غدیر، خطبه‌خوانی غدیر، دعوت از علما و روحانیان برگزیده برای سخنرانی در برنامه‌های این دهه، برپایی نمایشگاه، نمایشگاه عکس ولایت، اهدا کتاب، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در مساجد و برگزاری مسابقه نقاشی تبلور غدیر را برخی از برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان اعلام کرد.

به گفته وی اجرای برنامه سینمایش، برپایی جشن غدیر، برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، افتتاح پروژه‌های عمرانی، تجلیل از خادمان غدیر، دیدار و سرکشی از سادات، اجتماع غدیریون، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، اجرای طرح بزرگ اطعام، توزیع سبدهای حمایتی در بین نیازمندان و برگزاری مراسم محوری دعای عرفه در مساجد و امامزادگان و توزیع کتاب دعای عرفه برخی دیگر از برنامه‌هایی هستند که همزمان با دهه امامت و ولایت در استان خراسان شمالی برگزار می‌شوند.

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات