۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۴۹۰۶۵
همزمان با روز عرفه؛

استان مرکزی میزبان 3 شهید گمنام دفاع مقدس می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه همزمان با روز عرفه استان مرکزی میزبان 3 شهید گمنام دفاع مقدس می شود، گفت: فردا یکشنبه در استان مرکزی مراسم برائت از مشرکین همزمان با سراسر کشور با حضور شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در اراک برگزار می شود.
 شهدای گمنام

فرهاد شامحمدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه همزمان با روز عرفه استان مرکزی میزبان 3 شهید گمنام دفاع مقدس می شود، گفت: فردا یکشنبه در استان مرکزی مراسم برائت از مشرکین همزمان با سراسر کشور با حضور شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در اراک برگزار می شود.

برائت از مشرکان و هم گرامیداشت شهدای فاجعه منا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امسال کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ریزی کرد تا مراسم برائت از مشرکان امسال در سراسر کشور برگزار کند و هدف از این مراسم برائت از مشرکان و هم گرامیداشت شهدای فاجعه منا است.

شامحمدی مراسم برائت از مشرکین و قرائت دعای عرفه در شهرهای خمین، ساوه و اراک با حضور شهدای گمنام اجرایی می شود، گفت: پیکرهای مطهر شهدای گمنام ظهر فردا یکشنبه ۲۱ شهریورماه وارد استان مرکزی خواهد شد و بعد از حضور در مراسم برائت از مشرکین و پایان قرائت دعای عرفه به معراج شهدای تهران منتقل می‌شود.

ماندگاری جانفشانی های شهدای جنگ تحمیلی در تاریخ

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه شهدا افتخار جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز همه و همه عزت و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون از خود گذشتگی شهدا هستیم.

شامحمدی با بیان اینکه جانفشانی های شهدای جنگ تحمیلی کشور عزیزمان همیشه در تاریخ ماندگار است، اظهار داشت: امروز مسؤولان ایران اسلامی باید همواره ادامه دهنده راه و افکار و اهداف شهدای بزرگوار باشند و شهدای والامقام را سرلوحه و هدف زندگانی خود قرار دهند.

شهدا بزرگ ترین نعمتهای الهی جامعه اسلامی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به این که خداوند در آیات قرآن کریم از جمله آیه 26 و 27 سوره یاسین شهیدان را تکریم می‌کند، گفت: تکریم از شهدا و خانواده های آنها، تکریم از تمام دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

شامحمدی در ادامه با بیان اینکه خانواده های شهدا یکی از بزرگ ترین نعمتهای الهی جامعه اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: خانواده معظم شهیدان والامقام افتخارات بزرگ جامعه محسوب می شوند و باید جایگاه و منزلت این بزرگان در جامعه حفظ شود.

به گزارش رسا، مراسم برائت از مشرکین در اراک و خمین با حضور پیکر شهید گمنام در مصلی بیت‌المقدس و در ساوه نیز این مراسم در مسجد انقلاب این شهرستان برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./302/842/ب1

ارسال نظرات