۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۴۹۰۸۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

پیشرفت‌های علمی و آموزشی منهای قرآن نتیجه ندارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیشرفت‌های علمی و آموزشی منهای قرآن نتیجه ندارد، بنابراین با رشد علم باید توجه ما به قرآن بیشتر شود.
دکتر محمدرضا مخبر دزفولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1450 که در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا، گفت: ابتکار صدا و سیما در اجرای طرح قرآنی 1450 ستودنی است که باید به یک جریان عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین طرح قرآنی 1441 از سوی رسانه ملی آغاز شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه در قالب این طرح یک دهه فعالیت قرآنی منسجم صورت گرفته است، مسؤولان و برنامه‌ریزان این طرح با همفکری ابعاد مختلف آن را ارزیابی و بررسی کنند که اگر نواقصی داشته برطرف کنند و در صورت نیاز طرح و ایده نو بدهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: استادان و دانشمندان فراوانی در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی در حال انجام‌ وظیفه هستند، بنابراین به‌ منظور انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادهای قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل شد.

مخبر دزفولی افزود: هدف این شورا توسعه فرهنگ قرآنی و نهادینه کردن آن در جامعه، شناسایی استادان، دانشمندان و فعالان قرآنی، فراهم‌سازی زمینه رشد و ارتقای آنها و در نهایت استفاده از ظرفیت آنان است.

وی با اشاره به اینکه وجه ممیزه کشور اسلامی ایران، در قرآنی شدن آن است، اظهار داشت: امروز کشور ما در زمینهٔ علوم و فناوری‌ پیشرفت‌های خوبی داشته است، اما پیشرفت‌های علمی و آموزشی منهای قرآن نتیجه ندارد، بنابراین با رشد علم باید توجه ما به قرآن بیشتر شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذبیان اینکه شرط جامعه اسلامی تمدن ساز قرآنی شدن آن است، ابراز کرد: درباره توسعه فرهنگ قرآنی با سلوک و اتحاد، زمینه شکوفایی استعداد نخبگان قرآنی زیادی فراهم می‌شود.

مخبر دزفولی در ادامه با اشاره به اینکه خلأ موجود در حوزه فرهنگ به علت قرآنی نبودن اشخاص، گفت: دین اسلام سکولار نیست که انسان را به فردگرایی توصیه کند بلکه اجتماعی است، انقلاب اسلامی امام راحل که امروز رهبر معظم انقلاب پرچم‌دار آن هستند براساس نگاه قرآنی است.

 وی افزود: نباید قرآن لقلقه زبان باشد، امروز دین و قرآن لقلقه زبان بسیاری از کشورهای اسلامی شده است، گروه‌های تکفیری که به نیابت از اسرائیل مشغول جنایت در جهان اسلام هستند نیز قرآن می‌خوانند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: جامعه قرآنی باید با تحرک بیشتر مأموریت‌های قرآنی خود را فراملی کرده و آن را به‌ درستی انجام دهد.

مخبر دزفولی در پایان خاطرنشان کرد: با پیشرفت علم و فناوری باید فعالیت‌های قرآنی نیز پیشرفت کند و اندیشه‌های قرآنی در کنار علم عامل پیشرفت متوازن کشور شود./807/201/ب2

ارسال نظرات