۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۰۹۰
کارشناس مسائل مذهبی:

ظلم و حسادت ورزی به مردم از ویژگیهای منافقان است

حجت الاسلام توسلی گناه تهمت به مؤمن را بزرگتر از آسمانها، صبر در برابر مشکلات را تلخ تر از زهر و دل منافق را سخت تر از سنگ دانست و گفت: زیادی گناه، فراموشی خدا، ظلم به مردم و حسادت ورزی از ویژگیهای منافقان است.
منافق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا توسلی، کارشناس مسائل مذهبی امشب در مسجد امام صادق(ع)، گفت: امام جواد(ع) می فرمایند «هر کس به غیر خدا توکل کند خداوند او را به خودش واگذار می کند»، بندگان واقعی خدا کسانی هستند که وقتی از منزل خارج می شوند امید و توکلشان به خداوند است و وقتی به خانه باز می گردند راضی به قضای الهی هستند.

وی ادامه داد: شخصی از امیرمؤمنان(ع) سؤال کرد چه چیزی بزرگتر از آسمانها و زمین و دریاها و چه چیزی تلخ تر از زهر و چه چیزی سخت تر از سنگ است، حضرت علی(ع) فرمودند « آن چیزی که بزرگتر از آسمانها است تهمت زدن به انسانهای مؤمن است»، مؤمن چه زن و چه مرد دارای احترام است، انسان نباید نسبت غیر واقعی به دیگران بدهد و بدگمان باشد.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: حرمت مؤمن از خانه کعبه بالاتر است، خداوند در آیه 58 سوره احزاب می فرماید «افرادی که به انسانهای مؤمن بهتان نسبت می دهند گناه بزرگی مرتکب می شوند»، امام کاظم(ع) فرمودند «ملعون است ملعون است ملعون است کسی که به بنده مؤمنی تهمت بزند».

حجت الاسلام توسلی بیان داشت: جاهلان به پیامبران گذشته تهمتهای زیادی می زدند، به حضرت موسی(ع) تهمت سحر و جادو زدند و 40 سال در بیابانها گرفتار و گمراه شدند، حضرت علی(ع) در ادامه در جواب شخص فرمودند «سخن حق از زمین بزرگتر و دل قانع و قناعت در زندگی از دریا هم بزرگتر است».

وی اظهار داشت: قناعت گنجی است که پایان نمی پذیرد، انسان باید قانع و شکرگذار درگاه حق باشد، حضرت علی(ع) آن چیزی که از سنگ سخت تر است را دل منافق دانستند، فرد منافق سه نشانه دارد، اولین نشانه آن زیادی گناه است، امام سجاد(ع) فرمودند «سه چیز که از همدیگر سیر نمی شوند چشم از گناه، شکم از لقمه حرام و زمین از آب باران است».

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: دومین نشانه فرد منافق فراموشی خدا و سومین نشانه آن ظلم به مردم و حسادت ورزی است، حضرت علی(ع) صبر در برابر مشکلات را تلخ تر از زهر دانستند، همه انسانها در زندگی خود مشکلاتی دارند و تنها راه غلبه و موفقیت بر مشکلات صبر است./869/202/ب2

ارسال نظرات