۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۴۹۱۰۵
قائم‌مقام سازمان صدا و سیما:

مقابله با رسانه های بیگانه در گرو بهره گیری از فرهنگ قرآن است

قائم‌مقام سازمان صدا و سیما گفت: رسانه‌های فراوانی در دنیا با فقر فرهنگی اخبار نادرستی را مخابره می‌کنند، که می‌توان با استفاده از قرآن کریم جلوی این رسانه‌های بیگانه ایستاد.
موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1450 امروز 20 شهریور در سالن همایش‌های صدا و سیما با حضور محمدحسین محمد زاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الاسلام قاضی نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانعلی موسوی قائم‌مقام سازمان صدا و سیما و جمعی از مسؤولان و فعالان قرآنی کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم گروه‌های تواشیح «معراج» و «انورالهدی» استان قم به‌ صورت مشترک سوره مبارکه «حدید» را جمع‌خوانی کردند.

در ادامه محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با ارائه گزارشی درباره طرح قرآنی 1450 به سخنرانی پرداخته و از استقبال 6 میلیون مخاطب نسبت به این طرح خبر داد.

همچنین در این مراسم محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل شورای توسعه قرآنی خبر داده و درباره هماهنگی پیشرفت‌های علمی با قرآن صحبت کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تشکر از رهبر انقلاب در صدور پیام برای خانواده شهدا منا گفت: طرح قرآنی 1450 نورانیت را به منازل مردم می‌برد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانعلی موسوی، قائم‌مقام سازمان صدا و سیما به‌ عنوان آخرین سخنران این مراسم، گفت: اگرچه طرح قرآنی 1450 توسط رسانه ملی آغاز شد ولی بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های قرآنی در این مسیر ما را یاری رساندند که جای تشکر دارد.

وی افزود: امروز ما در شرایطی به سر می‌بریم که رسانه‌های زیادی در دنیا با فقر فرهنگی اخبار نادرستی را به مخابره می‌کنند، ما می‌توانیم با استفاده از قرآن کریم جلوی این رسانه‌های بیگانه ایستاده و به ترویج فرهنگ قرآنی بپردازیم چراکه قرآن می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

همچنین در این مراسم برگزیدگان برتر جشنواره‌های جانبی طرح 1450 معرفی شدند، که اسامی آنها بدین شرح است:

در رشته هم‌خوانی سوره «حدید» نیز گروه‌های تواشیح «انوارالهدی» و «معراج» استان قم برگزیده شدند.

در رشته خوشنویسی از بین 232 اثر ارسالی اثر 8 نفر به نام‌های؛ هادی پناهی‌منش، عذرا عبدالله پور، سیدمرتضی جعفری، سارا عطارزاده، عبدالحسین ابراهیمی، محمد علی‌آبادی، امین فیضی، ستار ولی‌نژاد، به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در رشته عکاسی از 145 اثر رسیده اثر 5 نفر به نام‌های؛ حمید عزیزی، ژاله دهنوی، سیدمحمدصادق حسینی، مطهره کلانتری و حسن رمضان‌زاده، به‌عنوان برگزیدگان در این بخش انتخاب شدند.

در رشته خوشنویسی تلویزیونی نیز اثر 5 نفر به نام‌های؛ اصغر کشاورز، مهدی بحرینی، الهام غفاری، مهدی ناصری، حسین بخشی برگزیده شدند.

در پایان مراسم از نفرات برتر طرح قرآنی 1450 تقدیر و تجلیل به عمل آمد./807/202/ب2

ارسال نظرات