۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۴۹۱۲۲
مسؤول بسیج دانش آموزی کشور:

تربیت دانش آموزان باید انقلابی باشد

ماهانی بر تربیت انقلابی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: نگاه ما این است که دانش آموزان را انقلابی تربیت کنیم که بتوانند از آرمانهای انقلاب دفاع کنند.
صابر ماهانی،  مسؤول بسیج دانش آموزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صابر ماهانی، مسؤول بسیج دانش آموزی کشور شب گذشته در دیدار رؤسای این سازمان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های بسیج دانش آموزی در عرصه های علمی، دفاعی، هنری و فرهنگی، گفت: نگاه ما این است که دانش آموزان را انقلابی تربیت کنیم که بتوانند از آرمانهای انقلاب دفاع کنند.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در سطح کشور، ابراز داشت: در 60 هزار مدرسه کشور واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی فعالیت دارد که در بیش از 15 هزار مدرسه متوسطه دوره دوم، مسؤولیت کار به خود دانش آموزان واگذار شده است تا بتوانند خود مدیریت مجموعه های بسیج را عهده دار شوند.

مسؤول بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه به طور میانگین سالانه 500 هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام می شوند، افزود: این رقم در سال گذشته 600 هزار نفر بود، در حقیقت میزان اعزام دانش آموزی راهیان نور به جهت استقبال دانش آموزان در هر سال در حال افزایش و گسترش است.

وی با اشاره به شناسایی دانش آموزان مستعد در حوزه بسیج دانش آموزی، خاطرنشان کرد: در سطح کشور بیش از 90 هزار نفر شناسایی شده که در قالب برنامه های آیه های تمدن به آن ها در رسیدن به پیشرفت کمک می شود و تلاش داریم تا در شکوفایی استعداد های نسل جوان قدرتمند وارد شویم.

ماهانی با اشاره به دو دیدار امسال دانش آموزان و معلمان با رهبر فرزانه انقلاب و توصیه رهبری مبنی بر انجام کار انقلابی در مدارس، خاطرنشان کرد: در تابستان امسال 15 هزار دانش آموز در قالب طرح یاوران ولایت شرکت کردند تا برای انجام کارهای انقلابی مورد تأکید رهبری در مدارس، آماده شوند.

جعفر پاشایی، رییس آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تأکید به اینکه نظام تعلیم و تربیت از ستاد تا کف کلاس درس دارای برنامه است، استفاده حداکثری از امکانات و منابع موجود و ایجاد ظرفیتهای جدید را دو رویکرد اصلی آموزش و پرورش برای تربیت آینده سازان این مملکت برشمرد.

وی با تأکید بر ایجاد ظرفیتهای جدید در دل روستاهای استان، یادآوری کرد: با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس کشور، شاهد اجرای این سند در سراسر استان هستیم که به ارتقای جایگاه آموزشی و تربیتی دانش آموزان کمک می کند.

پاشایی با بیان اینکه 66 درصد دانش آموزان استان بسیجی هستند، افزود: این تعداد بسیجی در 51 حوزه مقاومت و 2 هزار و 870 واحد بسیج دانش آموزی فعالیت می کنند.

وی تقویت اردوهای راهیان نور، توجه به حوزه های دینی و علمی و اقناع دانش آموزان برای جذب حداکثری آنها به حوزه های بسیج دانش آموزی را از جمله اهداف مورد نظر برای امسال دانست./۸۵۴/202ب2

ارسال نظرات