۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۴۹۱۳۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت برخورد قاطع با چپاولگران بیت المال

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خواستار برخورد قاطع دولت با چپاولگران بیت المال شد و گفت: مسؤولان نظام مسلم بن عقیل را الگوی خود برای خدمت به نظام و اسلام قرار دهند که ذائقه ملت ایران از چپاولگری و دست درازی برخی از عناصر نظام، به بیت المال تلخ است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، همزمان با شب شهادت مسلم بن عقیل در صحن جامع حرم مطهر رضوی با تبیین موضوع «فقه الدعا» گفت: عرفه برگرفته از عرفان و معرفت است، معرفت به معنای شناخت و عرفه روز خداشناسی، خودشناسی، اوج بندگی خدا یعنی روز دعا است.

اعلام نارضایتی از وضعیت فعلی کشور

وی با اشاره به وضعیت فعلی کشور که بخش قابل توجهی از جامعه ما از بازار، صنعت، اقتصاد، کشاورزی، تجارت، بازرگانی، رکود و بیکاری ما رنج می برند، گفت: روز عرفه به دشمنان این ملت نفرین و برای رفع رکود و بیکاری، علاج مشکلات اقتصادی و معیشیتی مردم دعا کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ما در پی بعضی از اخبار ناگواری که از رسانه های نظام پخش می شود رنجیده خاطریم و ذائقه های ما تلخ است، هراز گاهی از طریق جراید، مطبوعات، فضاهای مجازی، شبکه های اجتماعی، رسانه های صوتی و تصویری متوجه خبرهای تلخی از مسؤولان کشور می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز کرد: عده ای با اینکه در بدنه این نظام هستند، متأسفانه با سوء استفاده از نظام، ملت و رهبر انقلاب، رزمندگان، مجاهدان و شهیدان خیانت، به بیت المال دست درازی و نسبت به ارائه خدمت به این ملت کم کاری می کنند.

مسلم بن عقیل؛ الگوی خدمت به اسلام

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مسؤولان نظام برای خدمت و جانثاری به اسلام چشمهای خود را باز و کوچه های شهر کوفه را به تماشا بنشینند که جنازه بی سر جنازه مسلم بن عقیل، فرستاده حسین بن علی(ع) در حالی که ریسمان به پاهایش بسته بود، را در آن کوچه ها روی زمین می کشاندند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار کرد: ما از همین تریبون عدم رضایت خود را از وضعیت موجود اعلام کرده و از مسؤولان و متولیان می خواهیم با دقت تمام با عاملان این مسائل که مایه رنجش خاطر ملت هستند، برخوردی قاطع داشته باشند.

وی بیان کرد: در این روز عزیز از خداوند طلب کنیم که همه آنها را بیدار کند تا اعمال زشتشان را جبران و به آغوش ملت برگردند، در مسیر انقلاب و خدمت به نظام و ملت قرار گیرند و مثل دیگر مدافعان پشت سر رهبر در راستای اهداف انقلاب، خون امام و شهیدان گام بردارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در میان این مسؤولان عده ای هم شب و روزِ خود را وقف ملت کرده اند، برای آنها و برای رهبر انقلاب که یک تنه، جوانمردانه و قدرتمندانه در مقابل همه کجیها و زورگویهایعالم، انحرافهای داخلی و خارجی ایستاده اند، دعا کنید.

دعا در حق دیگران در روز عرفه

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه در مراسم پر شکوه نورانی حسین بن علی، سیدالشهدا(ع) به یاد دیگران باشیم، عنوان کرد: اگر برای دیگران دعا کنیم نه تنها چیزی از ما کم نمی شود بلکه نگاه ویژه خداوند را در بردارد، بنابراین در عرفه از دعا برای بیماران، دختران و پسران در آستانه ازدواج غافل نشوید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: جوانان این سرزمین که یکپارچه استعداد و ادب هستند اما مورد هجمه دشمنان قرار گرفته اند را نیز دعا کنید و هیچگاه به پسر و دختری که پوشش، مشی، گویش و رفتارش به نظر شما گزنده هست و قابل قبول نیست، از سر بی مهری نگاه نکنید، بلکه نفرت خود را نثار کسانی کنید که این وضعیت به وجود آورده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: روز عرفه کسانی را که این فرهنگ را ترویج کرده و می کنند لعنت کنید جوانان، عزیزان کشور و سرمایه های مملکت، نظام و مکتب ما هستند، را دعا و دشمنانشان را لعن و نفرین کنید.

دعا برای مظلومان جهان اسلام

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مظلومان یمن، بحرین، نیجریه، سوریه، عراق را فراموش نکنید، در حق همه آنها و مدافعان حرم نیز دعا کنید؛ زنان، کودکان و پیران مظلوم سوریه که مدتها است زیر چکمه چکمه پوشان غارتگر و چپاولگر له می شوند و خانه، کاشانه، مدرسه، دانشگاه ها، کسب و کارشان به آتش کشیده و ویران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: عده زیادی از زن و مرد در مرکز بغداد را که مثل همیشه به خاک و خون کشیده اند، همچنین عده ای از برادران ما که در منطقه موصل گرفتار این شیطانها هستند و شیخ زکزاکی شیخ مجاهد بحرین و  این روحانی دلیر انقلابی را نیز به یاد داشته باشید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین کسانی را که به نمایندگی از من و شما، به نمایندگی از ملت ایران، خانواده های شهیدان، جانبازان، ایثارگران به عنوان فرزندان امام راحل و سربازان رهبر معظم انقلاب فرمانده کل قوا مدافعان حرم شده اند، به یاد داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی یادآور شد: دعاهای فراوانی برای روز عرفه مطرح است؛ افزون بر دعای حسین بن علی، سیدالشهدا(ع) چندین دعای عرفه از امام سجاد(ع) نقل شده که یکی از معروفترین دعاهای این امام دعای مفصلی است که در صحیفه سجاده ذکر شده است.

گفتنی است، ویژه برنامه روز عرفه در حرم مطهر امام رضا(ع) ساعت 15:30 تا 18:30 با مرثیه سرایی جعفر ملائکه و قرائت دعا از سوی حجت الاسلام جعفر اسلامی فر در صحن جامع رضوی برگزار می شود./201/1308/ب1

ارسال نظرات