۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۴۹۱۴۸

اطلاعیه سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز عرفه

روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت فرارسیدن نهم ذی‌الحجه‌الحرام روز پرفضیلت و معنوی عرفه، با صدور پیامی فرارسیدن این روز بزرگ را به عموم ملت ایران تبریک گفت.
دعاي عرفه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت فرارسیدن نهم ذی‌الحجه‌الحرام روز پرفضیلت و معنوی عرفه، با صدور پیامی فرارسیدن این روز بزرگ را به عموم ملت ایران تبریک گفت.

در این اطلاعیه آمده است: دهه اول ذیحجه از بهترین و برترین ایام و لیالی متبرکه و با فضیلت است و روز عرفه که از روزهای زمینه‌ساز وصل انسان به کسب مقامات عالیه و کمالات روحانی و روز آشتی مجدد عبد با معبود و اعتذار و ندامت انسان از افعال و اعمال ماسبق می‌باشد در این دهه واقع شده است به‌طور قطع می‌توان دعای عرفه را دارای عالی‌ترین مضامین و بلندترین مفاهیم دانست. انجام ناب‌ترین و زلال‌ترین نیایش انسان در پگاه بندگی و فروریختن سنگین‌ترین حصارهای جهل و بیگانگی مخلوق با خالق به‌وسیله کشف حقایق  و شناخت مراتب کمال و معارف الهیه  و همچنین اعراض از اجابت خواهش‌های نفسانی در فراسوی هیاهوی زندگانی تنها با دعا و انابه میسر است و استشمام عطر دل‌انگیزتر از رایحه باغ‌های بهشتی و درک انوار معرفت  از چشمه ناب خورشیدی حقیقت با قرائت خالصانه و انس صادقانه با دعا انجام می‌گیرد.

دل در جوشش ناب عرفه، وضو می‌گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می‌شود، آنجا که ایوان هزارنقش خداشناسی است. لب‌ها ترنم باطراوت دعا به خود گرفته و چشم‌هایمان بارش باران توبه را طلب می‌کنند. دل، بیقرار روح عرفات، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شده‌ است. پنجره باران‌خورده چشم‌ها از ضریح اجابت، تصویر می‌دهد و این صحرای عرفات است که با کلمات روح‌بخش دعای امام حسین(ع) و اشک عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش می‌کند. اشک  و زمزمه  ما را نیز بپذیر، ای خدای عرفه!

 با وجود اینکه قلوب مسلمین جهان و به‌خصوص ما ایرانیان از داغ کشته شدن زائران حرم امن الهی  در حادثه‌ی ناگوار منا و صدها تن از میهمانان حرم امن الهی هنوز جریحه‌دار است  و این رخداد تلخ خود سندی محکم از بی‌کفایتی رژیم آل سعود است  اما  این رژیم منحوس و شجره ملعونه  باعث شد تا امسال صحرای عرفات زائران مشتاق ایرانی را درخود نیابد، آنان که جنس نور را نمی شناسند هرگز درک نخواهند کرد که قلب مؤمن حرم خداست و قلوب مردم ولایت‌مدار ایران  جایگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شده  که روح عرفه است.

 سازمان تبلیغات اسلامی مجدداً  با یادآوری این واقعیت که کشته شدگان این حادثه، هنگام لبیک‌ گفتن به دعوت خداوند و در حین انجام مناسک حج در سرزمین مقدس منا، جان خود را تقدیم حضرت احدیت نموده‌اند و مقامی رفیع نزد خداوند متعال دارند از خداوند منان قبولی ادعیه و مناجات مردم مؤمن و عزیز ایران اسلامی را  در این روز سراسر صفا و معنویت مسئلت دارد./1325/د102/ی

ارسال نظرات