۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۴۹۱۵۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دعای مردم در روز عرفه نابودی آل سعود باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به کشتار حجاج از سوی آل‌سعود، گفت: یکی از دعاهای روز عرفه ما رفع شر شجره ملعونه از مکه و مدینه باشد.
ایت الله حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در کلاس اخلاق مدرسه علمیه امام حسین(ع) به فضیلت روز عرفه اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند در آیه ۷۷ سوره فرقان می‌فرماید که ای پیامبر(ص)، خداوند به شما اعتنا نمی‌کند اگر اهل دعا نباشید.

وی افزود: ارزش هر شخص به مقدار دعای او بستگی دارد، به عبارتی اگر شخص بیشتر دعا کند نزد خدا محبوبتر است از شخصی که دعا کردنش کمتر است. همچنین در احادیث آمده است که دعا مغز عبادت است، اگر انسان مغز نداشته باشد آیا می‌تواند به کارهای روزمره‌اش رسیدگی کند؟ دعا نیز برای عبادت همین حالت را دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به اهمیت دعا پرداخت و تصریح کرد: از امام صادق(ع) پرسیدند اگر بین دعا و خواندن قرآن تنها توانستیم یکی را انتخاب کنیم، کدام یک را برگزینیم؟ امام(ع) در پاسخ فرمودند: دعا بخوانید که از قرائت قرآن بهتر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دعا با تمام ارزشی که دارد در طول سال یک روز به آن اختصاص داده شده است و آن روز عرفه می‌باشد؛ دعا درخواست خالصی است که بنده مؤمن از خداوند می‌کند. روزه، نماز و اعمال دیگر این خلوص را ندارند و به شکلی نیستند که انسان خودش را فراموش کند و بگوید هر چه هست خداست و غیر او هیچ چیزی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این‌که اوج بندگی، خضوع و خشوع نزد خداست، تأکید کرد: در این روز بسیار بهتر است برای دیگران دعا کنیم زیرا دعا برای دیگران سبب می‌شود خداوند نظر خاصی به دعا کننده داشته باشد؛ همچنین یکی از دعاهای روز عرفه ما رفع شر شجره ملعونه از مکه و مدینه باشد./202/862/ب1

ارسال نظرات