۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۴۹۱۶۳
به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

نماز عید قربان در شهرکرد اقامه می شود

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: نماز عید قربان در شهرکرد به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری نماز عید قربان در 9 شهرستان این استان خبر داد و گفت: نماز عید قربان در شهرکرد فردا به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از اقامه نماز عید سعید قربان، دعای ندبه قرائت خواهد شد، افزود: نماز عید سعید قربان از ساعت 7 صبح در محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز می‌ شود که دربهای این مصلا از ساعت 6 صبح به روی نمازگزاران باز است.

حجت الاسلام کریمی با بیان این که اعیاد اسلامی افزون بر ایجاد نشاط روحی در میان امت، فرصتهایی را برای مسلمین ایجاد می ‌کنند که باید قدردانشان بوده و به راحتی آنها را از دست ندهیم، تصریح کرد: یکی از مهمترین فرصتهای عید قربان نزدیکی به خدا است، از این رو روز عید قربان را روز نیایش نیز می نامند.

وی صله رحم را نیز یکی دیگر از فرصتهای طلایی عید قربان دانست که باید قدر بدانیم و افزود: پیوند با خویشان و نیکی به آنان به ویژه پدر و مادر، از راه های مهم رشد و تعالی و تقرب به خدای سبحان است که پس از ایمان به خدا از بافضیلتترین اعمال دینی به شمار می ‌رود و اجر و پاداش مادی و معنوی فراوانی دارد.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری عیادت از بیماران در روز عید قربان را نیز بسیار مناسب دانست و اظهار کرد: عید قربان فرصتی است برای دیدار بیماران است تا موجب زنده شدن امید در روح خسته از دردشان شود و هم سبب گردد قدردان سلامتی خود باشیم و شکرگزار آن باشیم.

حجت الاسلام کریمی به دلجویی از فقرا در روز عید قربان اشاره کرد و گفت: خداوند قربانی کردن در این روز را سنت قرار داد و به مردم یاد داد که در قربانی حقی برای فقیران است، بدانید که محبوبترین کارها نزد خدا سیر کردن گرسنه یا پرداختن بدهی یا برطرف کردن گرفتاری او است./303/9457/ب1

ارسال نظرات