۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۹۱۷۰
امام جمعه اهل سنت دلگان:

منافع دنیای کفر در تفرقه و چند دستگی امت اسلامی نهفته است

امام جمعه اهل سنت دلگان با بیان اینکه نباید به غربیها اجازه دخالت در امور دنیای اسلام را بدهیم، گفت: مسلمانان باید مراقب کشورهای استعمارگر و سلطه‌جویی که هرگز نمی‌خواهند مشکلات کشورهای اسلامی حل شود، باشند؛ دنیای کفر به دنبال بزرگ کردن همین اختلافات است زیرا منافع آنان در تفرقه و چنددستگی امت اسلام نهفته است.
وحدت

مولوی نصرت فضل‌اللهی، امام جمعه اهل سنت دلگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: حج از ارکان اسلام و برای همه مسلمانانی که استطاعت آن را دارند، فرض است؛ هیچکس حق منع کردن مسلمانان از شرکت در مراسم حج را ندارد، زیرا حج متعلق به همه مسلمانان است و محدود به کشورهای خاصی نیست.

وی عنوان کرد: حج نماد اتحاد و یکرنگی مسلمانان است، از این رو امت اسلامی از همه نقاط جهان گرد هم می‌آیند و در این عبادت دسته جمعی شرکت می‌کنند؛ مایه تأسف است که برای حضور مسلمانان ایران مانع تراشی و صد عن سبیل الله کنند.

مولوی فضل‌اللهی با بیان اینکه حکام عربستان حق ندارند ملتی را از شرکت در مراسم حج منع کنند، افزود: سران کشورهای اسلامی باید با دلسوزی به فکر حل مشکلات و اختلافات دولتهای اسلامی باشند، نباید بگذاریم غربیها در مسائل مختلف دنیای اسلام دخالت کنند.

امام جمعه اهل سنت دلگان بیان کرد: بسیاری از مسائل جهان اسلام بدون راه حل مانده است؛ از مسأله فلسطین و کشمیر گرفته تا بحران در عراق، سوریه و یمن و این تنشها با حضور قدرتهای غربی و شرقی بیشتر هم می‌شود.

وی ادامه داد: باید بدانیم که تنها رژیم صهیونیستی است که از این تنشها و بحرانها و اختلافاتی که بین دولتهای اسلامی وجود دارد، سود می‌برد؛ امنیت و آرامش صهیونیستها در همین اختلافات و تفرقه‌افکنی‌های مسلمانان نهفته است.

مولوی فضل‌اللهی اظهار کرد: در شرایط کنونی که غرب از آن طرف هر روز توطئه و نقشه جدیدی برای متلاشی کردن سرزمینهای اسلامی می‌کشد و از طرفی دنیای اسلام از تعصب و تفرقه رنج می‌برد، تأکید بر حفظ وحدت و اتحاد از اوجب واجبات است./302/831/ب1

ارسال نظرات