۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۹۱۹۱
آیت الله علوی گرگانی:

دین اسلام باید به صورت صحیح برای جهانیان تبیین شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که دین اسلام دین عاطفه ورحمت است،گفت: امروزه با نشان دادن صحنه های خشن از داعش اسلام را به صورت وارونه به جهان معرفی می کنند بنابر این ضروری است اسلام صحیح به همه مردم معرفی شود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر با اشاره به روایتی از امام علی(ع) بیان داشت: امام علی(ع) از فرزندش امام حسن(ع) در زمینه فاصله میان حق و باطل پرسش می کند که وی جواب می دهد چهار انگشت است؛ زیرا بین گوش و چشم چهار انگشت فاصله است و آنچه را که گوش می شنود امکان بطلانش فراوان و در چشم کمتر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: در بازسازی واقعه غدیر مردم با چشم واقعیت را می بینند که قهرا گرایش آنها به دین افزایش پیدا خواهد کرد؛ بازسازی واقعه غدیر را می توان به تعزیه خوانی تشبیه کرد که در آن افراد فراوانی با دیدن صحنه های کربلا منقلب شده اند.

وی با بیان این که بازسازی واقعه غدیر یک نعمت الهی است و مراقبت کنید آن را از دست ندهید، اظهارداشت: باید توجه داشت چنین نعمتی به برکت انقلاب نصیب شما شده و اگر انقلابی نبود شما عزیزان نمی توانستید چنین فعالیت هایی داشته باشید بنابراین مراقب باشید کفران نعمت نکنید زیرا بنی اسرائیل کفران نعمت کردند که با مشکلات فراوانی مواجه شدند و اگر ماهم نسبت به این انقلاب کفران نعمت کنیم خداوند با هیچ شخصی نسبت فامیلی ندارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: فعالیت سال جاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر نسبت به سال های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا در سال های گذشته وهابیت تا این اندازه تبلیغات نداشت و داعشی نیز وجود نداشت و کشورهای همسایه نیز در آرامش بودند؛امروزه چندین هزار رسانه و تمام کشور های دنیا مگر تعداد اندکی بر علیه شیعه در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حوزه و دانشگاه انقلابی خاطرنشان کرد: در حالی که در این کشور انقلاب صورت گرفته و یک کشور انقلابی است به چه جهت رهبر معظم انقلاب چنین سخنانی را بیان می کنند؟ هدف رهبر معظم انقلاب از این  سخنان این است که دنیا در ظلمت است و اسلام را به گونه ای دیگر به دنیا نشان می دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: هنگامی که عقل بشر به چشمش است با نشان دادن صحنه های خشن از سر بریدن، همه مردم گمان می کنند اسلام چنین دینی است در نتیجه مسلمانان در کشورهای اروپایی با شرایط سخت زندگی می کنند؛ اکنون نیاز است دین اسلام به گونه صحیح بیان شود تا همه افراد بدانند چنین صحنه هایی مربوط به دین اسلام و ولایت نیست بلکه دین اسلام دین عاطفه و رحمت است./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات