۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۴۹۱۹۷
مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی:

نوشت افزار ایرانی اسلامی سلاحی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه بچه های ایرانی باید قهرمانان ایرانی داشته باشند، گفت: نوشت افزار ایرانی اسلامی با ارائه طرحها والگوهایی از شخصیتهای ایرانی و اسلامی جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی جبهه معارض محصولات خود را تولید و عرضه کرده است.
نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی ایران نوشت

سعید حسینی، مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تشکر از حضور مردم در چهارمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی گفت: بازدید و استقبال مردم از نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلام به نحوی گسترده بود که یک هفته آن را تمدید کردیم و در این بین بیشترین بازدید مردم روی کاراکترهایی بود که پیوست رسانه ای داشتند و کودکان از قبل با آن شخصیتها آشنا بودند.

وی ادامه داد: مجموعه جناب خان، درین درین، شاهزاده روم تقریبا رتبه های اول تا سوم را دارند که هر سه یک پیوست رسانه ای خیلی خوب دارند، که این شخصیت ها از طریق تلویزیون و سینما معروف هستند و چون بچه ها این شخصیت ها را از قبل می شناسند در نمایشگاه هم مورد استقبال خوب بچه ها قرار گرفته است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی درباره شخصیتهای اسلامی بکار برده شده بر روی نوشت افزارها اظهار کرد: ما در دو تا سه حوزه در موضوعات قرآن خوب پیش رفتیم که دو مجموعه در نمایشگاه پیامبران را کار کرده اند و همچنین سیره معصومین در یک مجموعه 16 جلدی کار شده است.

وی ادامه داد: در فضای سبک زندگی ایرانی اسلامی مثلا جهاد و شهادت خیلی خوب کار شده است، هم موضوع جهاد، ایثار، شهادت و همچنین حجاب و عفاف، خانواده خوب کار شده بود که مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفت.

جای خالی شخصیتهای دینی که پیوست رسانه ای ندارند

حسینی در پاسخ به اینکه جای چه شخصیتها و مضامین دینی و اسلامی در نمایشگاه خالی است، گفت: آن چیزی که جایش خالی است شخصیتهایی هستند که پیوست رسانه ای ندارند، ما بیشتر روی موضوعات و شخصیتهای گمنام کار کردیم، در بحث موضوعات اسلامی اگر بتوانیم برای پیامبران انیمیشن ساخته شود و برای آن پیوست رسانه ای ایجاد شود قطعا بهتر استقبال خواهد شد، چون بچه ها با یک محصول رسانه ای و شخصیتهای آن از طریق رسانه از قبل آشنا می شوند و این امر سبب جذب آنها به تهیه نوشت افزار منقوش به تصاویر این شخصیتها خواهد شد.

وی ادامه داد: تولید کنندگان تلویزیون، سبک زندگی اسلامی را با رویکرد ایجاد شخصیت تولید کنند تا ما در نوشت افزارهای سال آینده از این شخصیتها استفاده کنیم.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای ایجاد جذابیت و تنوع در تولیداتتان دارید، اظهار کرد: با تولید کنندگان انیمیشن و مجموعه صدا و سیما هماهنگ کردیم و اکنون مجموعه تولید کننده شاهزاده روم انیمیشن دوم خود را به نام فیل شاه تولید کرده اند که برای دهه فجر آماده می شود و همچنین در حال رایزنی با شبکه کودک  و نوجوان هستیم که همکاری بسیار خوبی در حال شکل گیری است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی محصولات ارائه شده در نمایشگاه ایرانی اسلامی را جهت مقابله با جبهه معارض دانست و گفت: همه محصولات ما در این نمایشگاه به نوعی جهت مقابله با جبهه معارض است، که هر چقدر این محصول حجم خریدش افزایش پیدا می کند به طبع از محصولات خارجی و جبهه معارض کمتر می شود و به تولید داخلی نیز کمک می کند.

وی به برپایی نمایشگاه تولیدات جبهه معارض در حاشیه این نمایشگاه نیز اشاره و افزود: در نمایشگاه یک بخش نمایشگاه جبهه معارض را برپا کردیم که وضعیت بازار و جامعه به ویژه خطری که از این طریق تولیدات دشمن، فرزندان ایران اسلامی را تهدید می کند را نشان بدهیم که افزون بر نشان دادن این تهدیدات برای بحث نظارت هم یک تدبیری صورت بگیرد که در طی برگزاری نمایشگاه مسؤلان از آن بازدید کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه الان هیچ نظارتی در بخش واردات و قاچاق و تولید نداریم، در تلاش هستیم با رایزنیهای جدی بتوانیم کم کم فضایی ایجاد شود که این موضوع سازمان مند بشود و به سمتی برویم که این فضای ایرانی اسلامی تصویب بشود و ما به سمتی برویم که در 5 یا 10 سال آینده کل بازار نوشت افزار، ایرانی اسلامی شده باشد و محصولات خارجی به حداقل و صفر برسد.

حسینی درباره تعامل و رایزی با مدارس و آموزش و پرورش جهت جلوگیری از نوشت افزارهایی بیگانه و تشویق از استفاده از تولیدات ایرانی اسلامی گفت: متاسفانه ما پیگیریهای جدی داشتیم و از طریق کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل نود نیز مطالبه کردیم که در حال پیگیری هستیم.  

وی ادامه داد: آموزش و پرورش می توانند یک سری استانداردها بگذارند تا ورود خیلی از وسائل و نوشت افزارهای جبهه معارض و بیگانه به مدارس جلوگیری شود.

آگاه کردن جامعه با مضرات شخصیتهای جبهه معارض

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی به ایجاد فضا سازی از سوی معلمان و والدین در زمینه استفاده از نوشت افزار ایرانی اسلامی اشاره و بیان کرد: می توان از طریق معلمان فضاسازی ایجاد شود و به دانش آموزان خطرات استفاده از نوشت افزار بیگانه توضیح داده شود، یا از طریق اولیا و مربیان به والدین مضرات آن کاراکترهای خارجی که بر روحیه فرزند دارد گفته شود و این طرف مزایای شخصیتهای ایرانی بیان شود که این شخصیت های ایرانی اسلامی در شخصیت بچه های چه تاثیرات زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش می تواند این موضوع را به دانش آموزان و خانواده ها تبیین کنند تا آنها به سمت همین کالاها بروند.

حسینی افزود: وظیفه شرعی، عقلی و عرفی ما است که مضرات جدی شخصیتهای جبهه معارض را به جامعه اسلامی گوشزد کنیم که انس با این شخصیتها چه تاثیرات مخربی بر روحیه کودکان خواهد گذاشت، طبیعتا وظیفه خود می دانیم با جبهه معارض مقابله کنیم که اگر این مقابله صورت نگیرد ممکن است با شرایط سختر روبرو شویم.

وی ادامه داد: این جبهه مردمی در حوزه نوشت افزار شکل گرفته و با هر شرایطی کار خود را انجام خواهد داد.

بچه های ایرانی باید قهرمان ایرانی داشته باشند

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه بچه های ایرانی باید قهرمانان ایرانی داشته باشند، گفت: والدین باید به این مسأله آگاه شوند و ما هم تمام سعی و تلاشمان این آگاهی سازی است که بچه های ایرانی باید قهرمان ایرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: الان نوشت افزار خیلی یک مسأله ساده و پیش پا افتاده ای نیست، نه تنها نوشت افزار بلکه سایر وسایل کودک که این محصولات به نوعی شخصیت محور هستند و در زندگی بچه ها قرار گرفته اند از اتاق خواب گرفته تا اسباب بازی و فیلم و کارتونی که هر روز می بینید همه اش حول و حوش این شخصیتها است و به نوعی زندگی و هویت بچه با این شخصیتها انس گرفته است.

حسینی افزود: جهان بینی این بچه ای در آینده می خواهد به چه سمت برود، همه اش به سمت این شخصیتهایی است که اکنون با آنها انس گرفته است./301/9598/ب1

ارسال نظرات