۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۴۹۱۹۸

اقامه نماز عید قربان در حرم رضوی به امامت آیت الله علم الهدی

همزمان با دهم ذی الحجه، نماز باشکوه عید قربان به امامت آیت الله علم الهدی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اقامه می شود.
 اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم رضوی

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در آستانه فرارسیدن عیدقربان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: مراسم اقامه نماز عید سعید قربان همزمان با دهم ذی الحجه مصادف با دوشنبه بیست و دوم شهریورماه در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم فردا صبح از ساعت 6:45 تا 8 با تلاوت آیات کلام الله مجید در صحن جامع رضوی آغاز می شود و با بیان احکام ادامه پیدا می کند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: نماز با شکوه عید قربان نیز در صحن جامع رضوی به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و در سایر اماکن متبرکه متصل به آن اقامه می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پس از اقامه نماز خطبه‌های نماز عید قربان از سوی امام جمعه مشهد در جمع نمازگزاران ایراد می شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: طبق برنامه هر ساله روز عید قربان نقاره زنی در دو نوبت؛ قبل از طلوع آفتاب و نوبت دوم نیز به مناسبت این عید سعید یک ساعت پس از طلوع آفتاب نواخته می‌ شود.

وی از برگزاری مراسم ویژه شب عید سعید قربان خبر داد و افزود: این مراسم امشب ساعت 19:50 در صحن جامع رضوی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، اجرای سرود و همخوانی گروه ثارالله، شعر خوانی احمد فغانی و مدیحه سرایی سید جعفر ماهرخسار برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: دفاتر نذورات آستان قدس رضوی در داخل رواقها و صحنهای حریم رضوی آماده دریافت هر گونه نذورات و قربانیهای زائران و مجاوران ویژه این روز هستند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: زمینه هرگونه امکانات رفاهی برای شرکت زائران و مجاوران در نماز عید قربان در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) فراهم است./302/1308/ب1

ارسال نظرات