۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۴۹۲۱۵
امام جمعه کوهبنان:

عید قربان، روز تقرب به خداوند است

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه عید سعید قربان، روز تقرب به خداوند تبارک وتعالی است، گفت: حضور مردم در نماز عید قربان نیز مهم است و باید از این فرصت و عبادت استفاده شود.
قربان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: عید فطر، قربان و غدیر از جمله اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می رود و عید قربان نیز روز عبادت و نیایش بندگان با خدای خود است.

وی بیان کرد: در عید سعید قربان، مسلمانان باید جشن بگیرند و صله رحم را به جا آورند و این روز، روز تفرب به خداوند تبارک و تعالی است و قربانی کردن در راه خدا نیز از مهم ترین اعمال این روز به شمار می رود که یک نوع عبادت نزد خداوند تبارک و تعالی است.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: قربانی کردن هم یک نوع بیمه برای سلامتی افراد است و از ثواب خاصی برخوردار است و باید قربانی کردن بر طبق آیات و روایات انجام شود و اگر انسان قربانی را که ذبح می کند یک سوم از گوشت آن را برای خود و یک سوم را برای همسایگان و یک سوم دیگر را برای فقرا در نظر بگیرد، بهتر است.

وی ابراز کرد: در روز قربان برای رفع مشکلات و گرفتاریهای جامعه دعا کنید و قربانی کردن می تواند همراه با چند نیت باشد و برای سلامتی امام زمان(عج) نیز نیت کنید.

امام جمعه کوهبنان خاطرنشان کرد: حضور مردم در نماز عید سعید قربان نیز مهم است و باید از این فرصت و عبادت استفاده شود تا در راه خدا قربانی انجام شود و این سنت حسنه مورد رضایت خدا قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: عید قربان از نگاه امام سجاد (ع) یک روز مبارک و پرخیر و برکت است و باید قدر این ایام را بدانیم و مسلمانان وظیفه دارند تا در این روز برای همدیگر دعا کنند و از خداوند طلب مغفرت کنند.

وی گفت: افزون بر اینکه عید سعید قربان از اعیاد مهم مسلمانان به شمار می رود در این روز مسلمانان باید در کنار هم وحدت داشته باشند و وحدت به عنوان یکی از اصول مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است./302/9709/ب1

ارسال نظرات