۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۴۹۲۲۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

شناسایی و ساماندهی 4100 مداح و ذاکر اهل بیت در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح ساماندهی و اعتبار سنجی مداحان با ایجاد سامانه جامع طوبی و با بررسی وضعیت 4 هزار و 188 مداح مرد و زن استان اجرا می شود.
مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد داداش زاده، مدیرکل تبلیفات اسلامی آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران به برگزاری طرح جامع ساماندهی و اعتبارسنجی مداحان اشاره و اظهار کرد: با برگزاری 19 آزمون کتبی و شفاهی اجرای طرح ساماندهی اولیه امور مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در استان آغاز شده است.

وی از وجود 4 هزار و 188 نفر مداح اهل بیت(ع) در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: از این تعداد مداح 3 هزار و 748 نفر مرد و 440 نفر زن هستند و برای هزار و 548 نفر از مداحان تاکنون پرونده اولیه تشکیل شده و سطح و اعتبار آنان در حال بررسی است.

مدیرکل تبلیفات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه 452 نفر از مداحان استان در آزمونهای برگزار شده موفق به دریافت کارت مداحی در سطوح مختلف شده اند، گفت: سامانه جامع طوبی برای ثبت مسؤولان و اعضای هیئات مذهبی، انجمنهای اسلامی، کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و مداحان طراحی شده و همه مداحان می توانند وارد سامانه شده و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

وی با اشاره به سطوح مختلف ثبت مداحان و اعطای کارت مداحی به آنان، ادامه داد: ستایشگر ملی رتبه اول مداحی با 14 عضو است که این افراد به سبک و فنون مداحی کاملا آگاه بوده و به تربیت شاگردان می پردازند.

حجت الاسلام داداش زاده اضافه کرد: ذاکرین، سطح یک، سطح دو و سطح سه رتبه های ساماندهی مداحان است؛ پیرغلامان که افراد مسن هستند در هیچ یک از رده ها، رتبه بندی نمی شوند.

با تأکید بر لزوم ساماندهی و رتبه بندی مداحان، خاطرنشان کرد: مداحان قشری تأثیرگذار در جامعه بوده و دشمنان برای نفوذ در بین این قشر تلاش می کنند.

وی به برگزاری دعای عرفه در مصلای ارومیه و تمام مساجد سطح استان اشاره و اعلام کرد: دعای عرفه عصر امروز در مصلای ارومیه با حضور پیکر چهار تن از شهدای گمنام برگزار می شود.

مدیرکل تبلیفات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مراسم یادبود شهدای منا، گفت: این مراسم پس از نماز مغرب و عشا در مسجد قائم(عج) ارومیه با برگزاری محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از قاری برتر قرآن آقای ولیزاده برگزار می شود./936/203/ب2

ارسال نظرات