۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۴۹۲۴۱

نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در این هفته

تفسير قرآن كريم آيت الله جوادي آملي در «برنامه بركرانه نور»،‌ تبيين ابعاد غدير در«تا چشمه غدير»، تبيين ابعاد اصلي قربان و غدير در برنامه‌ «منای دل»، تبيين ابعاد غدير در برنامه «جرعه نوشان» از جمله برنامه­ های رادیو در این هفته است.
رادیو معارف

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا، تفسير قرآن كريم آيت الله جوادي آملي در «برنامه بركرانه نور»،‌ تبيين ابعاد غدير در« تا چشمه غدير»، تبيين ابعاد اصلي قربان و غدير در برنامه‌ »منای دل»، تبيين ابعاد غدير در برنامه «جرعه نوشان» از جمله برنامه­های رادیو در این هفته است.

آغاز تفسير سوره مباركه يس

آيت الله جوادي آملي در برنامه بركرانه نور به دلايل ناميدن سوره يس به قلب قرآن مي پردازد.

برنامه بركرانه نور كه  به پخش درس تفسير قرآن كريم مفسر بزرگ قرآن كريم حضرت آيت الله جوادي آملي اختصاص دارد از سه شنبه 23 مرداد 95 تفسير آيات نوراني سوره مباركه "يس" را تقديم معارف جويان راديو معارف مي كند .

آيت الله جوادي آملي در اولين برنامه از تفسير اين سوره مباركه ضمن شرح و تفسير آيات نوراني 1 تا 8 اين سوره به نكاتي همچون؛ دليل ناميدن سوره يس به قلب قرآن، حقيقت حكمت كه  همان خير كثير است، انذار و تبشير و  ارسال رسل مي پردازد.

برنامه "بركرانه نور" با تلاش گروه قرآن و اهل بيت به تهيه كنندگي علي برخورداري شنبه تا چهارشنبه ساعت 6 بامداد پخش و در ساعت 30 : 21 بازپخش مي شود.

مناي دل در راديو معارف

همزمان با عيد سعيد قربان راديو معارف به تبيين ابعاد اصلي قربان و غدير يعني تسيلم اراده الهي شدن مي پردازد.

به گزارش روابط عمومي راديو معارف؛  همزمان با فرا رسيدن عيد سعيد قربان و آغاز دهه پربركت ولايت، ويژه برنامه زنده «مناي دل» با هدف ايجاد فضايي شاد و معرفتي براي شنوندگان در اين عيد بزرگ پخش مي‌شود.

در اين برنامه حجت الاسلام والمسلمين رستم نژاد به تبيين پيام اصلي قربان و غدير يعني تسيلم اراده الهي شدن مي پردازد.

 همچنين بررسي  فضايل و فلسفه و آداب قرباني كردن و اعمال عيد قربان از جمله محورهايي است كه توسط حجت الاسلام نجف زاده بيان خواهد شد.

لازم به ذكر است بررسي فاجعه منا و ضرورت  اتحاد مسلمان براي اصلاح مديريت كنگره عظيم حج از جمله موضوعاتي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي شود.

ويژه برنامه زنده «مناي دل» كاري از قرآن و اهل بيت عليهم السلام  به سردبير تهيه كنندگي روح الله اسماعيلي و اجراي رضا حبيبي، دوشنبه 22 شهريور 95 از ساعت 8:40 تقديم شنوندگان فرهيخته و معارف جوي راديو سراسري معارف خواهد شد.

جرعه نوشان چشمه غدير در راديو معارف

تا چشمه غدير‌ همزمان با دهه امامت و ولايت به تبيين ابعاد غدير مي پردازد.

 همزمان با فرا رسيدن عيد سعيد قربان و آغاز دهه ولايت، ويژه برنامه زنده "تا چشمه غدير" به روي آنتن مي رود.

 در اين برنامه حجج اسلام اباذري، عرفان و عبدي  به بررسي مباحثي همچون قربان و غدير و مساله ولايت، غدير و حقيقت شيعه، غدير و امامت، غدير و حكومت، غدير و وحدت مسلمانان، و غدير و شخصيت اميرمومنان«ع» مي پردازند.

از بخش‌هاي ديگر اين برنامه مي توان به معرفي كتب پيرامون واقعه غدير با كارشناسي محمد حسين مشكوري و گزارش  از مراكز استانها ،‌اشنايي با اداب و رسوم و  آيين و جشنهاي ويژه عيد غدير اشاره كرد.

"تا چشمه غدير" كاري از گروه فقه و انديشه به تهيه و سردبيري محمد حسن جلالي و اجراي رضا هدايت فر به مدت 9 روز از ساعت 17:30 تا 18:50 از راديو سراسري معارف پخش خواهد شد./998/ن604/ی

ارسال نظرات