۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۴۹۲۴۳

بازدید مدیران حوزه علمیه خواهران کشور از مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای سیاستگذاری و معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در سفر به آذربایجان‌شرقی وضعیت مدارس علمیه این استان را مورد بررسی قرار دادند.
حوزه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالهی، دبیر شورای سیاستگذاری و حجت الاسلام ابراهیمیان معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران کشور امروز به همراه جمعی از مدیران ستادی در سفر به آذربایجان‌شرقی ضمن دیدار با مدیران حوزوی استان، به بررسی آخرین وضعیت مدارس علمیه خواهران پرداختند.

بنابر این گزارش، مدیران حوزوی در این دیدارها و بازدیدها وضعیت مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی را مطلوب ارزیابی کردند و خواستار گسترش مدارس علمیه در دیگر شهرهای استان که دارای شرایط و ویژگی‌های لازم هستند، شدند.

همچنین حجت الاسلام عبداللهی در دیدار با امام جمعه خسروشاه با اظهار خرسندی و تقدیر از عملکرد مؤسس، مدیران و هیأت امنای این مدرسه نسبت به احداث هر چه سریع‌تر ساختمان مهد کودک، استادسرا و اعطای مجوز سطح 3 (کارشناسی ارشد) به حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) خسروشاه قول مساعد داد.

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی نیز ضمن بازدید و ارزیابی امکانات آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) خسروشاه، اظهار داشت: مدرسه علمیه شهرستان خسروشاه یکی از مراکز علوم دینی فعال و پژوهش‌محور استان محسوب می شود.

وی با تشریح اهداف عالی حوزه های علمیه خواهران در سراسر شهرهای استان، خاطرنشان کرد: تربیت خواهران دین شناس، صاحب نظر و توانمند در تبلیغ و تدریس به ویژه با رویکرد پاسخگویی و حل مسائل زنان از جمله اهداف مدارس علمیه خواهران است.

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به طلبه آیده آل در نگاه رهبر معظم انقلاب، افزود: معنویت، توجه به ادعیه، نماز شب از جمله ملاک های یک طلبه ایده آل می باشد، طلبه لازم است در کنار تحصیل و تعلیم علوم دینی به این امور اهتمام خاصی داشته باشد و انس با ادعیه و قرآن را جزء برنامه های خود بداند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی افزود: حوزه علمیه، یکی از مناسب‌ترین بسترهای کمال‌جویی است، خواهرانی که تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) و قرآن هستند و هم شوق خدمت به هم نوعان و دین مبین اسلام دارند با حضور در مدارس علمیه به این مهم می پردازند./935/202/ب2

ارسال نظرات