۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۴۹۲۷۳

انتقاد مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی از فروش سینماهای استان از سوی حوزه هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با انتقاد از فروش سینماهای استان از سوی حوزه هنری، گفت: در حال حاضر از 19 سینمای استان فقط سه سینما به صورت نیمه فعال مشغول کار هستند.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی عصر امروز در مراسم جشن روز سینما که در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، به انتقاد از فروش سینماهای استان از سوی حوزه هنری گفت: در استان توجهی به سینماها نمی شود و عده ای به دنبال تغییر کاربری سینماها هستند.

وی با بیان اینکه حوزه هنری با زرنگی تمام سینمایی را بدون تغییر کاربری فروخت، اظهار تأسف کرد: در حال حاضر از 19 سینمای استان فقط سه سینما به صورت نیمه فعال مشغول کار هستند.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: چهار مجتمع ارشاد در شهرستان های خوی و بوکان به سیستم دیجیتال مجهز شده است که با این وضعیت بیش از یک هزار و 500 صندلی به فضای سینماهای استان اضافه می شود.

وی از ایجاد دو سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی درشهرستان های خوی و بوکان خبر داد و گفت: دو سینما سیار برای استان و استفاده در مناطق حاشیه نشین تهیه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: ماهانه هفت فیلمنامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می شود که پس از بررسی تأیید و یا رد می شود.

در ادامه این مراسم از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه تئاتر و سینما با حضور نادر قاضی پور، نماینده مردم آذربایجان غربی تجلیل شد.

آذربایجان غربی دارای 19 سینما بود که در حال حاضر تنها سه سینما به صورت نیمه فعال در مرکز استان فعالیت دارد و شهرستان های استان فاقد سینما است./203/936/ب1

ارسال نظرات