۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۴۹۲۹۲
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه:

ولایت مداری از ویژگیهای استاد نمونه است

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) ولایت مداری را از مهم‌ترین شاخصه‌های یک استاد نمونه بیان کرد و گفت: استاد ولایت مدار در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب از هیچ امری فروگذار نمی‌کند.
حوزه علمیه

زهرا وفایی‌نژاد، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان پاکدشت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش اصلی مدرسین حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: نقش استاد در شکل گیری هویت و باورهای دینی و اخلاقی طلبه، انکار ناپذیر است.

وفایی‌نژاد کنترل و تهذیب نفس را خصلتی ستودنی در وجود اساتید بیان کرد و گفت: استادی که برای نفس خود نگران و با آن در جدال و کشمکش است بهترین الگو برای طلبه‌ به شمار می‌رود و سبب می‌شود طلبه از تربیت و کنترل نفس خود غفلت نکند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) ولایت مداری را از مهمترین شاخصه‌های یک استاد نمونه بیان کرد و افزود: استاد ولایت مدار در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب از هیچ امری فروگذار نمی‌کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب، مدیران و مدرسان حوزه‌های علمیه استان تهران، بیان داشت: معظم له در آن دیدار فرمودند: وظیفه تمام طلاب و روحانیت هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و هدایت جامعه است که این امر با صلاحیت علمی و معنوی طلبه امکان پذیر می‌شود.

وفایی‌نژاد نشر شبهات در جامعه را بسیار خطرناک دانست و عنوان کرد: امروز هجمه فرهنگی دشمن در نشر شبهات با استفاده از برنامه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده است و تاثیری مخرب و خطرناک در اذهان عمومی جامعه دارد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان پاکدشت ادامه داد: طلاب معزز باید با استفاده از علم و ادبیات روز و قلمی قوی سدی در برابر ترویج افکار منحرف غرب در جامعه باشند و با پاسخی منطقی همه شبهات را خنثی کنند.

وی خودسازی و تهذیب نفس را از شاخصه‌های حوزه علیمه دانست و گفت: شغل اصلی طلبه تبلیغ و تحقیق دین و محقق ساختن آن در جامعه است و این امر با کسب صفات متعالی امکان پذیر می‌شود.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید با حضور اساتید و طلاب روز سه شنبه 23 شهریور با برنامه‌های متنوع آغاز می‌شود.

شایان ذکر است مدرسه علمیه فاطمیه(س) برای سال تحصیلی جدید 100 طلبه حضوری و نیمه حضوری پذیرش داشته است./302/813/ب1

ارسال نظرات