۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۴۹۳۱۵
خطیب نماز عید قربان شهرری:

امت اسلام انتقام فاجعه منا را از آل سعود خواهد گرفت

حجت الاسلام عبدالله با بیان اینکه امرز حرمین شریفین تحت سلطه آمریکا اداره می‌شود، گفت: حادثه منا لکه ننگی بر دامان آل سعود بود که هرگز امت اسلام آن را فراموش نمی‌کنند.
 اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی عبدالله، خطیب نماز عید قربان شهرری، امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: تقوای الهی بهترین ذخیره برای روز قیامت است.

وی افزود: دو عید سعید فطر و قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می‎رود و آن را جشن می‌گیرند، امیرمومنان(ع) فرمودند: مسلمانان می‌توانند همه ایام سال را عید بدانند و جشن بگیرند آن هم زمانی است که انسان مرتکب گناه نشود.

خطیب نماز عید قربان شهرری با بیان اینکه تقوا یک احساس مسؤولیت دینی است، تصریح کرد: مسلمانان نباید تنها به منافع خود فکر کنند بلکه باید اعمال خود را در راستای کسب رضای الهی قرار داده و به منافع خلق را به منفعت خود ترجیح دهند.

کارشناس امور دینی ادامه داد: اگر ما عید سعید قربان را جشن می‌گیریم به سبب تقوا محوری و تکلیف مداری دو عبد صالح خدا، حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) است راز موفقیت این دو پیامبر در امتحان سخت الهی و تسلیم شدن آنان در برابر ذات اقدس ربوبی بود.

حجت الاسلام عبدالله با اشاره به اینکه قربانی یک عمل مستحبی است، گفت: امام محمد باقر(ع) فرمودند: ما از دنیای شما اطعام دادن و قربانی کردن را بسیار دوست می‌داریم؛ در روز عید توجه به فقرا بسیار توصیه شده است و گفته شده که فقرا را خشنود و ذائقه آنان را شیرین کنید و این عین تقوا است چرا که رضایت مخلوقات سبب کسب رضایت الهی می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امسال حجاج ایرانی نتوانستند در مناسک پر فیض حج حضور داشته باشند، عنوان کرد: امسال آل سعود این شجره خبیثه ملعونه توفیق زیارت را از ایرانیان سلب کرد و درصدد آن بود تا شرایطی را تحمیل و عزت ملت ایران را لکه دار کند.

وی افزود: امروز فلسطین تنها کشوری نیست که تحت سلطه اسرائیل است بلکه بسیاری از کشورهای اسلامی اعم از حرمین شریفین تحت سلطه آمریکا اداره می‌شود.

خطیب نماز عید قربان شهرری گفت: امام راحل فرمودند: ما در مکه باشیم یا نباشیم دل و روحمان با ابراهیم و مکه است، دروازه‌های مدینه الرسول را به روی ما ببندند و یا بگشایند رشته محبت ما با پیامبر(ص) و اهل بیت مکرم ایشان پاره و سست نمی‌شود، به سوی مکه نماز می‌گذاریم به سوی مکه و کعبه می‌میریم و خدا را سپاس می‌گزاریم که در میثاقمان با خدای کعبه تا پای جان مانده‌ایم و پایه‌های برائت از مشرکین را با خون هزاران هزار شهید از عزیزانمان بنیان نهاده‌ایم و منتظر هم نمانده‌ایم که حاکمان بی شخصیت بعضی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی حرکت ما را پشتیبانی کنند؛ این وصف حال امروز جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید به اینکه مسلمانان باید هوشیار باشند و از دولتهای خود بخواهند تا دست طاغوتیان و اشقیا را از تولیت بیت‌الله‌الحرام قطع کنند، اظهار داشت: آل سعود یک مشت انسانهای بی‌دینی هستند که به مکه با دید مادی و تجاری می‌نگرند و در پی کسب سود بیشتر دین فروشان به دنیا هستند.

حجت الاسلام عبدالله کارنامه آل سعود را بسیار سیاه دانست و خاطر نشان کرد: آل سعود دست پرورده وهابیت است آنان در سراسر جهان به شرارت مشهور هستند اوضاع منطقه دلیل بر این مدعا است اما حادثه منا لکه ننگی بر دامن آل سعود بود که هرگز امت اسلام آن را فراموش نمی‌کنند و روزی این انتقام را از آنان خواهد گرفت./201/813/ب1

ارسال نظرات