۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۴۹۳۲۹
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان:

نبرد در سوريه و عراق مبارزه با تفكرات انحرافی است

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان گفت: امروز نبرد در سوريه و عراق در واقع مبارزه با يك تفكر انحرافي خطرناك در دنيا است و مسأله داعش و وهابيت و برنامه ريزيهاي عربستان با حمايت و پشتيبانيهاي آمريكا براي مبارزه با مسلمانان كشورهاي اسلامی است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني صبح امروز در مصلي بقيه الله الاعظم كاشان با تبريك عيد سعيد قربان، گفت: عيد قربان در مكتب و مذهب اسلام و در معناي لغوي،قرباني از مستحبات موكد است كه از همان قربان گرفته شده است و قرباني وسيله تقرب به خداوند است.

وي افزود: قرباني در برخي از روايات و بيانات علماي ما منحصر به ذبح صرف گوسفند نيست بلكه هرنوع عمل خير و عملي كه انسان را به خدا نزديك كند به آن قرباني گفته مي‌شود اما در اصطلاح عام، به ذبح حيوان حلال گوشتي كه در اين روز با نيت قرباني در راه خدا ذبح مي شود را قرباني مي دانند و بر همين اساس قربان عبارت از كارهاي نيك و خيري است كه انسان در زندگي خود انجام دهد و خودش را به رحمت الهي نزديك كند.

به گفته وي، قرباني كردن از يادگاران حضرت ابراهيم خليل قهرمان توحيد است كه خداوند متعال او را براي قرباني كردن فرزندش درآزمون وامتحان بزرگي قراردارد و حضرت ابراهيم نيز با سربلندي از اين آزمون و امتحان الهي خارج شد.

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: خداوند حضرت ابراهيم را معرض امتحانات مختلف و بزرگي قرار داد و آن حضرت توانست از همه اين مراحل سخت و دشوار با موفقيت عبور كند و امروز براي ما بهترين الگو و اسوه حضرت ابراهيم است.

وي افزود: اگر چه در خواب به حضرت ابراهيم الهام شد براي قرباني كردن فرزندش را آماده كند و همه مسائل را به فرزند خود اسماعيل اعلام كرد و اسماعيل نيز با تمام وجود تسليم درخواست خداوند و خالق خود شد، اما درادامه خداي متعال گوسفندي را براي قرباني فرستاد.

حجت الاسلام حسيني در ادامه يادآور شد: ما امروز از اخلاص حضرت ابراهيم و فداكاري حضرت ابراهيم و اسماعيل و تعبد حضرت ابراهيم نسبت به اوامر الهي بايد درس بگيريم و هر آنچه كه دستورات الهي است انجام داد، چرا كه حضرت ابراهيم به دليل توكل و تعبد و توكل به خدا با اجراي دستور الهي در تاريخ ماندگار شد.

وي همچنين با اشاره به آياتي از قرآن و  فلسفه قرباني در اسلام، گفت: يكي از فلسفه هاي قرباني توجه به فقرا و نيازمندان جامعه است، از اين رو اولويت قرباني كردن براي نيازمندان و رضايت خداوند بايد باشد.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان همچنين شترگرداني و نهرشتر در ملأ عام و معابر عمومي را از جمله فرهنگ ضد ديني در شهرستان دانست و تصريح كرد: خوشبختانه با آگاه سازيو فرهنگ سازي انجام شده چندين ساله امروز اين فرهنگ در شهرستان كاشان به طوركلي منسوخ شده است.     

امروز نبرد در سوريه و عراق مبارزه با يك تفكر انحرافي خطرناك در دنيا است

حجت الاسلام حسيني در ادامه با اشاره به اينكه در 8 سال دفاع مقدس ملت ايران فرزندان خود را حتي چهار فرزند خود را تقديم اسلام كردند، اذعان كرد: هنوز نيز بعد از گذشت سالها از دفاع مقدس، مدافعان حرم با آگاهي از سرنوشتي‌كه مي‌تواند در انتظار آنها باشد، عاشقانه براي دفاع از حرم آل الله به سوريه و عراق اعزام مي‌شوند و جان خود را فداي اسلام مي‌كنند.

وي با بيان اينكه هنوز نيزبا وجود شفاف بودن دلايل حضور مدافعان حرم در سوريه و عراق اما برخي با اعزام مدافعان حرم به عراق و سوريه مخالفت مي‌كنند، افزود: حضور تروريستهاي داعشي و تكفيري و وهابي در سوريه و عراق بهانه اي براي مبارزه با ايران و خدشه داركردن امنيت جمهوري اسلامي ايران است.

 به گفته وي، امروز نبرد در سوريه و عراق در واقع مبارزه با يك تفكر انحرافي خطرناك در دنيا است و مسأله داعش و وهابيت و برنامه ريزيهاي عربستان با حمايت و پشتيباني‌هاي آمريكا براي مبارزه با مسلمانان كشورهاي بحرين، يمن، عراق، سوريه و ايران است./202/1307/ب1

ارسال نظرات