۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۹۳۹۵
با حضور 60 ملیت خارجی؛

گرامیداشت نخستین سالگرد شهیدان منا در حرم رضوی برگزار شد

مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد مهاجران الی الله با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدای منا از جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
گرامیداشت اولین سالگرد مهاجران الی الله

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، گرامیداشت نخستین سالگرد عروج مهاجران الی الله با حضور جمع کثیری از خانواده های معظم شهدای منا از جمهوری اسلامی ایران و 60 کشور جهان اسلام در بارگاه منور رضوی برگزار شد.

این مراسم امشب همزمان با دهم ذی الحجه، بعد از اقامه نماز مغرب وعشاء با تلاوت آیاتی از آیات کلام وحی به همراه بیان خاطره ای از آن حادثه دردناک از سوی حمید شاکرنژاد، قاری بین المللی قرآن آغاز شد.

همه ساله گروهی قرآنی به مناسک حج اعزام می شوند که متأسفانه سال گذشته در حادثه منا بر اثر بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود پنج تن از اعضای قرآنی ما به شهادت رسیدند.

«حاج محسن حسینی کارگر» و «حاج حسن دانش» قاریان قرآنی همچنین «حاج امین باقی»، «محمد سعید سعیدی زاده»، «حاج فؤاد مشعلی» سه نفر از گروه تواشیح و همخوانی «باقرالعوم» شهیدان این حادثه هستند.

زائران امام رضا(ع) از سراسر کشور و ملیتهای خارجی در این مراسم با سر دادن شعار «الله» یاد شهیدان منا به ویژه شهیدان قرآنی را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، زائران و مجاوران رضوی طی این مراسم نه تنها شهیدان ایرانی بلکه همه شهیدان فاجعه منا با هر ملیت و آیینی که وحدت و نقطه اشتراک همه آنها مظلومیت، عطش، قرار گرفتن تحت جنایت و ظلم آل سعود بود، را یاد کردند.

آنها با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» از دشمنان اعلان برائت کردند و با قرائت زیارت امین الله به نیابت از شهیدان فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام امام رضا(ع) را زیارت کردند.

مرثیه سرایی احمد واعظی و تحلیل «حادثه مسجدالحرام و منا و تجلیل از مقام شهیدان آن» از سوی حجت الاسلام والمسلمين سيد علی قاضی عسگر، نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت از دیگر بخش های این مراسم بود.

این مراسم که ساعت 20 با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار، فهیم و بصیر کشورمان و کشورهای اسلامی آغاز شده بود با قرائت قطعنامه از سوی مجید یراق بافان پایان یافت.

گفتنی است، گرامیداشت نخستین سالگرد شهیدان مظلوم تشنه کام فاجعه منا و مسجدالحرام در حرم امام رضا(ع) به صورت زنده از شبکه خراسان رضوی پخش شد.

یادآور می شود، مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله خزعلی، عالم مجاهد، حافظ قرآن و نهج البلاغه، یار صدیق امام راحل و رهبر انقلاب پنجشنبه شب بیست و پنجم شهریور ماه در صحن جامع رضوی برگزار می شود.​/202/1308/ب1

ارسال نظرات