۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۴۹۳۹۸

جزئیات دیدار اعضای هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با تولیت آستان قدس رضوی

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی از دیدار اعضای هیأت مدیره این مجمع با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی خبر داد.
دیدار اعضای هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با تولیت ‌آستان قدس رضوی دیدار اعضای هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با تولیت ‌آستان قدس رضوی

محمد باقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از دیدار اعضای هیأت مدیره این مجمع با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی خبر داد.

وی افزود: پس از انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی در نظر داشت که هم برای عرض تبریک و هم برای ارائه گزارش اهداف، سیاست ها و برنامه های مجمع و اتخاذ راهکارهایی برای همکاری بیشتر آستان قدس رضوی و مجمع عالی حکمت اسلامی جلسه ای را با تولیت آستان قدس برگزار کند.

خراسانی اظهار داشت: آقایان فیاضی رییس هیأت مدیره، معلمی دبیر، رضا نژاد، مصباح، یوسفی، خسروپناه از اعضای هیأت مدیره، بنده به عنوان مدیر اجرایی و مدیر و اعضای شورای اجرایی شعبه مشهد مجمع در این جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: آقای رئیسی از شاگردان فلسفی حاج آقای فیاضی بودند که خودشان بیان کرده و سبقه و علاقه خود به علوم عقلی را بیان داشتند، گزارشی از شکل گیری از سال 82 پیرو دیدار با رهبر معظم انقلاب ارائه شد؛ همچنین گزارشی از راه اندازی نخستین شعبه مجمع عالی حکمت در مشهد از سوی مدیر این شعبه بیان شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که در طول دو سال فعالیت شعبه مشهد مجمع عالی حکمت 127 برنامه برگزار شده است، ابراز داشت: بیش از 8 هزار و 500 نفر از این برنامه ها استفاده کردند و پنج گروه علمی دارند.

وی با اشاره به سخنان تولیت آستان قدس در این جلسه عنوان کرد: یکی از نکات ایشان این بود که مجمع چون با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تحت اشراف حضرات آقایان جوادی آملی، سبحانی و مصباح است امری مبارکی بوده که شکل گرفته و فعالیت های بسیار با برکت بوده است.

خراسانی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی در خصوص سیاست های خود در آستان قدس توضیحاتی دادند و فرمودند که در فرهنگ و تعریف خادم توسعه را ایجاد کردند یعنی تا کنون خدام آستان قدس خدمت رسانی به زائران را انجام می دادند اما اکنون توسعه ایجاد شده و خادم علمی و فرهنگی تعریف شده است تا از اقصی نقاط جهان و کشور بیایند و خدمات علمی و فرهنگی به زائران بدهند.

وی اضافه کرد: تولیت آستان قدس در این زمینه خواستار بودند که مجمع عالی حکمت اسلامی نیز همکاری داشته باشد، نکته دیگر این بود که دانشگاه علوم رضوی به عنوان دانشگاه علوم رضوی در حال تعریف، برنامه ریزی و سیاست گذاری است که کل رشته های علوم انسانی در این دانشگاه جامعه مستقر می شود؛ از این جهت هم خواستار بودند تا دوستان در توسعه این هدف همفکری و کمک کنند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به تأکید تولیت آستان قدس مبنی بر این که مشهد باید به عنوان مرجعیت علمی جهان اسلام شناخته شود، گفت: توسعه فرهنگ خادمیت و ارتقای دانشگاه علوم رضوی به دانشگاه جامع در همین راستا است، تعبیر ایشان این بود که سوغات مشهد باید سوغات علمی و فرهنگی باشد.

وی افزود: ایشان تأکید کرد در رسیدن به مرجعیت علمی مجمع عالی حکمت باید کمک کند، تولیت آستان قدس در این دیدار اعلام آمادگی کردند که مرکز پژوهش ها و قسمت های دیگر با مجمع همکاری کنند، آقای فیاضی نیز تأکید کردند که خدمت به امام رضا(ع) و زائران امام هشتم را توفیق می دانند و با تمام توان همکاری می کنند.

خراسانی با اشاره به تعامل شعبه مشهد مجمع عالی حکمت با حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: تفاهم نامه ای در راستای این تعامل امضا شد که آقای رئیسی تأکید کردند که امضای تفاهم نامه حرکتی مبارک است اما سیعتر باید اجرا شود، همچنین از مجمع خواستند که بانی و تشکیل دهنده کرسی های نظریه پردازی در مشهد باشد تا موافقان و مهالفان در فضایی علمی مباحث خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی و مجمع عالی حکمت اسلامی برای همکاری اعلام آمادگی کردند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات