۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۹۴۱۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به فرهنگ جهانی تبدیل شود

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر موضوع غدیر مطرح نمی‌شد، مسأله رسالت ابتر باقی می‌ماند و هیچ قدمی در این باره برداشته نمی شد، گفت: مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز دهه امامت و ولایت در مدرسه علمیه ساری برگزار شد، با بیان این که واقعه غدیر تثبیت جایگاه اسلام ناب بود، گفت: پیامبر گرامی اسلام با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین خود بستر گسترش اسلام ناب را در دنیای آن روز فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تشريح آيات مربوط به غدير، تصريح کرد: نخستین دليل براي اثبات امامت و غدير دليل عقلي است که خداوند مي خواهد پيامش به ما برسد و آن پيام اين است که خداوند مي خواهد دينش محفوظ بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که غدير گلستان عترت نبوي و محفل مدعيان حريم قدس الهي و مبداء ظهور ولايت علوي است، اظهار داشت: غدير عيد الله اكبر و عيد آل محمد و ارزشمندترين و والاترين عيد اسلامى‏ است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، دهه ولايت و امامت را تبلور ايمان و تبعيت كامل انسان از پروردگار جهانيان برشمرد و گفت: از عيد قربان تا عيد غدير را دهه امامت و ولايت ناميده‌اند؛ چرا كه آن ايماني و تبعيتي كه ما مي‎گوييم انسان بايد داشته باشد، در قربان و غدير به ظهور رسيد.

وی با اشاره به این که عزت و عظمت امروز دنیای اسلام مدیون واقعه غدیر و انتخاب نخستین امام شیعیان به عنوان رهبر جامعه اسلامی است، بیان داشت: غدیر اسلام را در برابر هر گونه توطئه و خطری بیمه کرد و امروز عصبانیت دشمنان از گسترش اسلام ناب شیعی در سطح جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هر چه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

وی عید غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و با بیان این که مسأله غدیر مایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است، گفت: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی‌بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید از مسأله غدیر برای نزدیک کردن قلوب مسلمانان بهره گرفت، ادامه داد: در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیرمؤمنان(ع) ابلاغ شده است.

وی با بیان این که اگر موضوع غدیر مطرح نمی‌شد مسأله رسالت ابتر باقی می‌ماند و هیچ قدمی در این باره برداشته نمی شد، تصریح کرد: مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه مازندران غدیر را اکمال دین و اتمام نعمت دانست و بیان داشت: با وجود همه تلاش ها و توطئه افکنی‌های دشمنان آن دوران پیامبر اسلام به اذن خداوند متعال حضرت علی(ع) را به عنوان رهبر جامعه اسلامی و جانشین خود معرفی و اسلام ناب را برای همیشه تاریخ بیمه کردند.

وی با تأکید بر این که امروز باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود فرهنگ غدیر را در جهان نهادینه کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی این شرایط به خوبی فراهم شده است و باید از آن بهره گیریم

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید غدیر را قدر بشناسیم و غدیر را بیشتر شفاف کنیم، تصریح کرد: امروز شیعه همچون خاری در چشم دشمنان است و به همین دلیل همه توان خود را به کار گرفته تا مانع جهانی شدن آن شود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی محصول و عصاره غدیر است، گفت: امروز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت انوار نورانی غدیر در عرصه بین المللی عزت و آبرو دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که عزت امروز شیعه دشمنان را مستأصل کرده است، بیان داشت: امروز تکفیری ها با حمایت کشورهای غربی نظیر آمریکا کشورهای اسلامی منطقه را به خاک و خون کشیده اند.

وی از واقعه غدير به عنوان ارزشمندترين خاستگاه جامعه اسلامي ياد کرد و گفت: مفهوم واقعي غدير بايد شاکله همه فعاليت‌هاي ديني و فرهنگي قرار گيرد .وي با اشاره به در پيش بودن دهه امامت و ولايت، بر ضرورت احياي صحيح فرهنگ غدير در جامعه تأکيد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری غدير را يک کتاب مبين معرفي کرد و با بيان اينکه اين واقعه عظيم سندي براي تداوم خط رسالت در جلوه امامت است، خاطرنشان کرد: غدير صراطي مستقيم است که به سنت پيامبر اکرم(ص) منتهي مي‌شود.

وی با تأکيد بر اينکه رويداد غدير شيعه، سني، مسلمان و غير مسلمان ندارد، گفت: براساس باورهاي درست و منطقي، امام فيض تشريعي الهي و عينيت جامعه بوده و ساري و جاري در زمان و مکان است، فقدان امام و حجت الهي در زمين موجب فرو ريختن همه زمين خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران معرفت شناسي امام و درک غدير را از جمله وظايف امت اسلامي در برابر واقعه غدير برشمرد و گفت: عدم درک واقعه غدير موجب ايجاد انحرافات در جامعه اسلامي و به وقوع پيوستن تراژدي غمناک بشريت عاشورا 50 سال پس از غدير خم شد.

وي با بيان اين که بها دادن به غدير، اداي احترام به تکميل دين و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولايت در جان ها است، تصريح کرد: درک صحيح غدير موجب روشن شدن مسير حرکت انسان به سوي سعادت و کمال و رهايي از ظلمت مي شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اينکه به برکت پيروزي انقلاب اسلامي امروز غدير در عرصه جهاني نيز در حال نهادينه شدن است، خاطرنشان کرد: بايد از ظرفيت هاي موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بيشتر فرهنگ غدير در آن سوي مرزهاي جغرافيايي بهره گيريم.

وی فرهنگ غدير را حلال همه مشکلات و ناهنجاري‌هاي جامعه بشري دانست و تصريح کرد: اگر مفهوم متعالي و ارزشمند غدير در جهان امروز به عنوان يک فرهنگ و گفتمان نهادينه شود بشريت به سعادت و تعالي حقيقي دست خواهد يافت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکيد بر اينکه امروز بايد در سايه فرهنگ غدير در جهت وحدت امت اسلامي گام برداريم، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام تلاش مي کنند با سوء استفاده از برخي مسائل، زمينه جدايي و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات