۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۴۹۴۲۲
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

هدایتگری مهمترین تأثیر ولایت در جامعه است

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با بیان تأثیر ولایت در جامعه، گفت: مهمترین تأثیر ولایت در جامعه هدایتگری است، با توجه کردن به ولایت، عنایت ولی الهی شامل حال افراد و جامعه خواهد شد و در نتیجه آن جامعه هدایت شده و به موفقیت در زمینه‌های گوناگون می‌رسد.
دهه ولایت حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان تأثیر ولایت در جامعه، گفت: مهمترین تأثیر ولایت در جامعه هدایتگری است، با توجه کردن به ولایت، عنایت ولی الهی شامل حال افراد و جامعه خواهد شد و در نتیجه آن جامعه هدایت شده و به موفقیت در زمینه‌های گوناگون می‌رسد.

وی در ادامه افزود: توجه به ولی الهی اقتدار مقابل دشمنان را در پی خواهد داشت و نظام اسلامی را در برابر زیاده خواهان و مستکبران تقویت می‌کند و به مستضعفان و مظلومان جهان امید می‌بخشد.

حجت الاسلام عباسی درباره اهمیت ولایت، ابراز داشت: موضوع ولایت از نقاط اصلی دینداری است تا جایی که اگر ولی خود را نشناسیم دینداری ما زیر سؤال می‌رود، لازم است بندگی خدا، احسان و نیکی و سایر اعمال ما از طریق ولی خدا و با شناخت باشد، امیرمؤمنان علی(ع) در رأس آن قرار دارد؛ ما با شناخت ایشان می‌توانیم به شناخت خدا و بندگی او برسیم .

وی با بیان اینکه دهه ولایت فرصتی برای معرفی ولایت است، عنوان کرد: قرار دادن دهه با عنوان دهه ولایت به خاطر جایگاه ولایت و فرصتی مناسب برای پرداختن به موضوع ولایت و معرفی آن به مردم از طرف مبلغان و رسانه‌های گوناگون است.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین خطبه غدیر را برنامه ولایت دانست و بیان کرد: خطبه غدیر برنامه ولایت است، در این خطبه امیرمؤمنان علی(ع) و جایگاه ایشان از زبان پیامبر اکرم(ص) معرفی می‌شود، همچنین اهداف و برنامه‌های زندگی این بزرگان در این خطبه در دسترس است، بنابراین خواندن و توجه به آن ما را با برنامه‌های ولایت آشنا می‌سازد.

وی در پایان گفت: در خطبه غدیر کلیاتی بیان شده که مستندات و پیوست های آن در قرآن و روایات وجود دارد و با شرح و بررسی کتاب و سنت می‌توان به شرح خطبه غدیر پرداخت، مهمترین پیام غدیر نیز شناخت و اطاعت از ولی فقیه است./955/302ب2

ارسال نظرات