۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۹۴۳۶
‌ در قم برگزار می شود؛

رونمایی از دو کتاب معجم صرف قرآنی و صرف قرآنی

رونمایی از دو کتاب معجم صرف قرآنی و صرف قرآنی، چهارشنبه 24 شهریور ماه، ساعت 8:30 در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می شود.
رونمایی از دو کتاب معجم صرف قرآنی و صرف قرآنی

حجت الاسلام هانی شیرازی، معاون پژوهشی ‌ موسسه فقهی تفسیری مدینه الولایه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری آئین رونمایی دو کتاب ارزشمند معجم صرف قرآنی و صرف قرآنی خبر داد.

وی افزود: این مراسم با حضور علما، روحانیون، استادان حوزه، طلاب، محققان و پژوهشگران حوزوی، روز چهارشنبه 24 شهریور ماه، ساعت 8:30 در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می شود.

حجت الاسلام شیرازی، ادامه داد: رونمایی از دو کتاب معجم صرف قرآنی و صرف قرآنی با حضور و سخنرانی آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و امام جمعه قم صورت خواهد گرفت.

وی در توضیح کتاب معجم صرف قرآنی، گفت: این اثر، کتابی بی نظیر در جهان اسلام است که تمامی لغات قرآن را ریشه یابی و تجزیه کرده و با ذکر مشتقات قرآنی آن اثری کامل ارائه داده است . همچنین در این کتاب ترجمه لغات و تعداد تکرار هرکدام از ریشه ها و مشتقات آن آورده شده است.

حجت الاسلام شیرازی همچنین درباره کتاب صرف قرآنی، اظهار کرد: این اثر، کتابی آموزشی است که قواعد صرف بکار گرفته شده در قرآن را با بیانی شیوا و مختصر مطرح کرده است این کتاب حاوی تمریناتی از ریشه های پر استعمال در قرآن کریم است که با انجام آنها دانش پژوه با 80 ذرصذ لغات قرآن کریم تسلط می یابد.

وی دباره موسسه فقهی تفسیری مدینه الولایه گفت: این موسسه به مدیریت ‌حجت الاسلام و المسلمین قدمعلی اسحاقیان در سال 86 تاسیس شد و ابتدای امر جمعی از اساتید حوزه علمیه قم با اشراف ایشان به فعالیتها قرآنی پرداخت و حاصل آن سه کتاب ارزشمند درسنامه تفسیر ج 1 ، معجم صرف قرآنی و صرف قرآنی شد.

معاون پژوهشی ‌ موسسه فقهی تفسیری مدینه الولایه ادامه داد: هم اکنون تمام دروس رایج سطح حوزه علمیه در این موسسه برگزار می شود و دانش پژوهان آن در کنار دروس سطح خود به فعالیتهای تفسیری و پژوهشی مشغول هستند./917/ت302/ی

ارسال نظرات