۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۴۹۴۵۶
مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد:

توجه به مبانی بانکداری اسلامی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اهمیت معنویت در بانکداری اسلامی، گفت: رسیدن به اقتصادی سالم و شکوفایی اقتصادی لازمه توجه به مبانی بانکداری اسلامی است.
بانکداری اسلامی اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیب، ظهر امروز در دیدار رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان لرستان که در مدرسه کمایه خرم آباد برگزار شد، گفت: بانک براساس امور اسلامی و شرعی می تواند معاملاتی انجام دهد که به سود بانک و مردم باشد.

وی به بحث ربا اشاره کرد و عنوان داشت: در اسلام سود بردن نهی نشده و ربا حرام است، اما سود حلال مانعی ندارد.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان اینکه یک کلمه معامله را حلال و یا باطل می کند، افزود: سود مشروع و حلال بردن در اسلام مانعی ندارد و فعالیت بانکداری اسلامی بر مبنای دستورات دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی با هدف فقرزدایی و عمل به دستورات دین اسلام تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: عمل بانکها باید در سایه تعالیم و دستورات دینی صورت گیرد و چهره فقر را از جامعه بزداید.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان اینکه در فقه اسلامی به پنج اصل سود مشروع، تعاون، عمران و توسعه، تقدیر معیشت و تعمیق معنویت تأکید شده است، بیان داشت: هدف از فعالیت بانکداری اسلامی باید برطرف کردن مشکلات مردم جامعه، عمران و آبادانی باشد.

وی با اشاره به دستورات دین که خدای متعال دستور داده زمین را آباد کنید، یادآور شد: در این زمینه کشاورز با کشاورزی و اقتصاددان و بانکدار با معاملات خود باید برای جامعه سود داشته باشند.

حجت الاسلام حیات الغیب با تأکید بر اینکه بانک می تواند به عنوان وکیلی از جانب مردم در توسعه کشور سهیم باشد، عنوان کرد: بنا بر اصل تعاون باید به دیگران کمک کرد و در جهت عمران و آبادانی گام برداشت.

وی با اشاره به بحث اقتصاد و تأکید رهبر معظم انقلاب در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: اصل تقدیر معیشت همان اقتصاد مقاومتی است و در بانکداری اسلامی باید مورد تأکید باشد.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد تصریح کرد: برای موفق شدن در عرصه اقتصادی و امور بانکداری باید به مبانی بانکداری اسلامی توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه کشور در گرو رونق زندگی مردم است، عنوان داشت: اگر حلال و حرام مردم را درست کنیم، در رونق اقتصادی کشور به نتیجه می رسیم.

حجت الاسلام حیات الغیب اصل تعمیق معنویت را همان اقتصاد مقاومتی و اسلامی خواند و افزود: تقویت معنویت در مسائل بانکی بسیار اهمیت دارد و این مهم در بانکداری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات