۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۴۹۴۷۱
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر قزوین:

واقعه غدیر خم امتداد نبوت پیامبر گرامی اسلام است

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اشاره به اینکه واقعه غدیر خم امتداد نبوت پیامبر گرامی اسلام است، گفت: حغدیر چتر عظیمی است که همه مسلمانان از گذشته تا ظهور امام زمان(عج) از آن منتفع شده و خواهند شد و سبب پیوند میان اسلام و احکام و حفظ ارتباط انسان با خدا و اسلام است.
حجت الاسلام علی معبودی حجت الاسلام علی معبودی

حجت‌الاسلام علی معبودی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، واقعه غدیر خم را امتداد نبوت پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: حضور مسلمانان از کشورهای مختلف و ابلاغ پیام غدیر خم از طریق این افراد موجب امتداد نبوت پیامبر از سوی امامان است.

حجت الاسلام معبودی در ادامه ابراز کرد:‌ نفوذ منافقان در لایه‌های مسلمانان که از ابتدای اسلام با قصد و غرض مسلمان شده‌ بودند و تبلیغات آن‌ها در بین عوام که هنوز فرهنگ اصیل اسلام در آن‌ها نهادینه نشده بود سبب ایجاد شبهاتی در پیرامون غدیر در بین مسلمانان شد.

این استاد دینی با اشاره به انحرافات ایجاد شده در جزئیات واقعه غدیر، خاطر نشان کرد: همه فِرق اسلامی به وقوع واقعه غدیر اذعان دارند و اختلاف نظرها در جزئیات این واقعه است که از طرف دنیاطلبان و راحت‌طلبانی که از جنگ‌های زمان پیامبر خسته شده‌ بودند ایجاد شد.  

واقعه غدیر به منزله چتر عظیمی بر سر مسلمانان است

وی غدیر را به منزله چتر عظیمی بر سر مسلمانان دانست و تصریح کرد: غدیر چتر عظیمی است که همه مسلمانان از گذشته تا ظهور امام زمان(عج) از آن منتفع شده و خواهند شد و سبب پیوند میان اسلام و احکام و حفظ ارتباط انسان با خدا و اسلام است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به مشکلات ناشی از تفرقه افکنی‌ها در بین مسلمانان از گذشته تا به امروز، بیان کرد: مشکلات، اختلافات و جنگ‌های اخیر منطقه ناشی از کمرنگ شدن وحدت و همدلی در بین مسلمانان و فاصله گرفتن از پیام واقعه غدیر است و مسلمانان برای دست یافتن به حیات طیبه باید به محور غدیر در اسلام بازگردند.

اهمیت واقعه غدیر در زنده نگه داشتن اسلام

وی در پایان با بیان اهمیت واقعه غدیر در زنده نگه داشتن اسلام واقعی، گفت: بحث ولایت از ابتدای نبوت پیامبر همواره از دغدغه‌های ایشان بوده و پیامبر اکرم(ص) به دنبال فرصتی مناسب برای بیان امامت و ولایت به عنوان مغز اسلام بوده‌اند که این فرصت در آخرین حج پیامبر(ص) فراهم آمد./853/303/ب2

ارسال نظرات