۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۴۹۴۸۲
مدیر کانون مساجد قم مطرح کرد؛

مظاهر تمدن دنیایی مهمترین عامل غفلت افراد از ولی زمان

حجت الاسلام روحانی همزمان با دهه ولایت به بررسی عوامل غفلت افراد از ولی زمان پرداخت و گفت: مظاهر تمدن دنیایی مثل پست و مقام، حب دنیا و شهوات جنسی از مهمترین عوامل غفلت افراد از ولی زمان است.
حجت الاسلام سعید روحانی

حجت الاسلام سعید روحانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با دهه ولایت به بیان نکاتی درباره نقش مولا در تحول درونی افراد شد و گفت: اگر اعتقاد به امام معصوم و نقش ایشان داشته باشیم، نقش بسزایی بر درون افراد دارد، چرا که امامت بر ما ولایت دارد و ما باید از ایشان تبعیت کنیم.

مدیر کانون مساجد قم ابراز داشت: در مقابل تبعیت از امام، اگر کسی اعتقاد به امامت نداشته باشد و از ایشان تبعیت نکند، دچار کبر و غرور می شود، چرا که خود را بالاتر از امام معصوم می داند.

وی درباره مواردی که موجب غفلت افراد از ولی زمان می شود، اظهار کرد: مظاهر تمدن دنیایی از عمده ترین دلایل غفلت افراد از امام است؛ پست و مقام، مال و منال، شهوات جنسی، حب دنیا هستند از جمله عوامل این غلت است.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: اگر ما بتوانیم با روش هایی که دین سفارش کرده، مثل یاد مرگ، غفلت را کنار بزنیم خوب است اما اگر نتوانستیم، هدف را گم کرده و هوای نفس وجود فرد را فرا می گیرد.

وی تأکید کرد: در عصر غیبت به این دلیل که ارتباط حضوری با امام برای افراد میسر نیست، غفلت ها نیز زیاد می شود؛ فرد در ایام غیبت از مولای خود دور است و مسیرهای دیگر برای رسیدن به امام را هم نمی شناسد.

مدیر کانون مساجد استان قم تصریح کرد: دشمنان دین و اسلام از این فرصت غیبت امام سوء استفاده می کنند تا به مقاصد خود برسند.

وی اظهار داشت: از گذشته ها تا به امروز، دشمنان از عناصری که از هوای نفس تبعیت می کردند به سوء استفاده پرداخته اند؛ یهود و کفار برای مقاصد گوناگون به ویژه ضربه زدن به اسلام و استثمار کشورهای در حال توسعه از مظاهر دنیا و غفلت افراد سوء استفاده می کنند.

حجت الاسلام روحانی گفت: دین اسلام با وجود این که در کشور ایران تبیین شده و قرآن و روایات هم در دست ما هست، اما از آن ها نمی توانیم استفاده کنیم، چرا که یهود با مظاهر دنیایی مانع بهره بردای از آن ها شده است./840/ت302/ی

ارسال نظرات