۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۹۵۳۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

تشکیل جلسه روحانیت شهرستان ارومیه، تأکید مسؤول جامعه بسیج زنان بر لزوم حفظ حجاب و عفاف در جامعه، وقف باغ انگور 6 میلیارد ریالی در سردشت و برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه بازگشایی مدارس از جمله اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، مسؤولان نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، نهادهای نظامی و انتظامی جلسه شورای روحانیت برگزار شد.
این جلسه در راستای  تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت «وظیفه شناسی» و «موقعیت شناسی» در کار تبلیغ و بیان مسائل دینی که وظیفه روحانیون درمقابله با نقشه «دین زدایی و عفت زدایی» برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه مهمترین وظیفه علما مبارزه با دشمنان دین ‌ستیز و عفت ستیز است، گفت: بر تمامی علما وظیفه است در مقابل این کارشکنی‌ها قد علم کرده و از افزایش مشکلات جلوگیری کنند.
امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: عید سعیدغدیر یکی از اعیاد بزرگ شیعیان است که باید تمامی مسؤولان شهری در گرامیداشت این روز نهایت تلاش خود را به ‌کارگیرند.
وی  ضمن تبریک دهه ولایت خاطرنشان کرد: عید سعید غدیر سالروز امامت حضرت علی (ع) است و بر همگان چه شیعه و چه سنی وظیفه است این روز را گرامی بدارند.

تأکید مسؤول بسیج جامعه زنان بر لزوم حفظ حجاب و عفاف
لیلا سپهری، مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی در دومین کارگروه تخصصی حجاب و عفاف با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.
وی با بیان اینکه حجاب تنها خاص زنان نیست، افزود: در سوره نوح مردان و زنان هر دو به رعایت حجاب و عفاف توصیه شده اند توصیه آنها به رعایت حجاب، پرهیز از نگاه حرام، رعایت نجابت و داشتن عفاف با هدف تزکیه نفس و عزت و طهارت بیان می شود.
مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدا اظهار کرد: حجاب یک ارزش برای زنان است و ارزش گذاری برای بانوان در هیچ دینی به اندازه اسلام نیست.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره فرموده اند که حجاب، وقار و ارزش گذاری به زن است و باید دختران جوان ما به این آگاهی برسند که حجاب به سلامت روحی و روانی جامعه کمک می کند.
سپهری گفت: حضور زنان در عرصه های علمی، حضور زنان نخبه در عرصه های بین المللی، ورزش و دیگر بخش ها آن هم با حجاب اسلامی برای دنیا پیام دارد؛ پیامش این است که زنان مسلمان ایرانی با رعایت عفاف و حجاب و بهره گیری از الگوهای خودش در صدر اسلام مثل حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) حاضر می شود.
وی با بیان اینکه حضور با حجاب و عفت زنان ایرانی در عرصه های بین المللی هیچ منعی برای فعالیت زنان ایرانی نیست، افزود: الحمدلله نظام مقدس جمهوری اسلامی این شرایط فعالیت های گسترده را برای زنان ایرانی فراهم کرده است.
مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدا با اشاره به بیانات امام خمینی ره پیرامون این موضوع گفت: امام راحل بارها بیان فرمودند که با انقلاب اسلامی ایران تحولی که در جامعه زنان اتفاق افتاده به مراتب بیشتر از مردان است و این یعنی بانوان از دستاوردهای انقلاب بیشتر بهره مند شدیم چون به زن ما هویت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داده است.
وی در پایان هدف از برگزاری این کارگروهها را در مرحله اول احصاء راهکارهای عملی در این زمینه و در مرحله بعد اجرا و عملیاتی کردن این راهکارها عنوان کرد.
وقف باغ انگور 6 میلیارد ریالی در سردشت
عبدالکریم خجسته، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت از ثبت  وقف جدید در این شهرستان خبرداد و گفت: یک قطعه باغ انگور سیاه دیمی با مساحت یک و نیم هکتار در روستای نیسک آباداز توابع شهرستان سردشت وقف شد.
خجسته گفت : واقف خیر اندیش "کریم قادری "این زمین را به نیت صرف در امورات و هزینه های مسجد روستای نیسک آباد وقف کرده است که ارزش آن 6 میلیارد ریال برآورد شده است.
رییس اداره اوقاف سردشت اظهار کرد: با ثبت این وقف جدید تعداد وقف های جدید شهرستان سردشت در سالجاری به 8 وقف رسید.
برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه بازگشایی مدارس
جلال حسین زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در رابطه با جشن نیکوکاری که هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس برگزار می شود، اظهار داشت: امسال سبک جدیدی برای جمع آوری هدایا در جشن عاطفه ها ایجاد شده و بیشتر به اهدای هدایا از طریق حساب بانکی و سامانه مبتنی بر موبایل توجه شده است.
وی اظهار کرد: در جشن عاطفه های امسال شماره حساب 0154385438 در نزد شعب بانک ملی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد:  سامانه مبتنی بر تلفن همراه #1*8877* برای پرداخت کمک به دانش آموزان طراحی شده است.
وی با بیان اینکه در جشن عاطفه های امسال در هر شهرستان فقط یک پایگاه جمع آوری کمک های مردمی دایر می شود، اضافه کرد:دفاتر کمیته امداد در مرکز استان و 16 شهرستان دیگر به همراه مراکز نیکوکاری در روز پنجشنبه این هفته آماده دریافت هدایای مردمی هستند.
حسین زاده گفت: در روز دهم مهرماه امسال نیز دانش آموزان دارای مکنت مالی به همنوعان نیازمند خود کمک های لازم را انجام خواهند داد.
 در آذربایجان غربی 11 هزار و 500 دانش آموز بی بضاعت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند./303/936/ب1

ارسال نظرات