۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۴۴۹۵۵۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

رسانه ها پیگیر وضع قوانین در حوزه مساجد باشند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه مسجد، پایگاه انسجام ملی و ارتقای فرهنگی است، گفت: رسانه ها پیگیر وضع قوانین در حوزه مساجد باشند.
حجت الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام احمد مازنی در حاشیه بازدید از این خبرگزاری، بر لزوم تبلیغ و فرهنگ سازی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در وضع قوانین در حوزه مسجد کوتاهی نکرده است و در این حوزه در برنامه ششم توسعه، طرح های قابل توجهی در کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب شده است که پس از نهایی شدن، ابلاغ می شوند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها، باید پیگیر تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی در مورد مساجد باشند، اظهار کرد: آن ها باید از دستگاه های مرتبط با این حوزه مصوبات و اجرای قوانین مربوط به مساجد را پیگیری کنند و دستگاه هایی که آن مصوبات را اجرا می کنند را تشویق کنند و در غیر این صورت اجرا نشدن آن ها را به نمایندگان مجلس گزارش دهند تا مجلس از موضع نظارتی خود با دستگاه های متخلف برخورد کند.

اهتمام برای عمران و توسعه مساجد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند که برای عمران و توسعه مساجد گام های موثری بردارند، زیرا مساجد پایگاه اصلی انسجام ملی و ارتقای فرهنگی جامعه و کشور هستند.

مساجد باید مستقل باشند

مازنی با اشاره به اینکه مساجد به معنای واقعی باید کارکردهای اصلی خود را داشته باشند، بیان کرد: اولین مسئله در این زمینه این است که امام جماعت باید حریت داشته باشد، زیرا مساجد باید کانون امامت، دیانت، تربیت، هم افزایی و اخلاق باشند.

وی ادامه داد: بارها از مقام معظم رهبری شنیده ایم که  ایشان بر لزوم دولتی نبودن حوزه های علمیه و مساجد تاکید کرده اند و خطاب به مسوولان گفته اند، از مساجد و حوزه های علمیه حمایت کنید اما نه به گونه ای  که آزادگی، حریت و استقلال شان را بگیرید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: مساجد باید مستقل باشند، چرا که این خانه های خدا با ادارات و سازمان های رسمی فرق می کنند بنابراین وابستگی آن ها به کمک های دولتی باید به حداقل ممکن برسد.

مازنی افزود: اینکه دولت به ساخت مساجد کمک کند ایرادی ندارد اما دولت ها در بخش های نرم افزاری مساجد یعنی مسایل مذهبی، دینی و اخلاقی نباید دخالت کنند./836/د102/ل

ارسال نظرات