۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۴۹۵۷۳
فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله:

بیان رسالت مدافعان حرم وظیفه ای همگانی است/ ضرورت ترویج افکار امام در جامعه

فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله با اشاره به این که دفاع از حرم کار ساده‌ای نیست که از عهده افراد عادی برآید، به همین منظور وظیفه عام مردم این است که به بیان رسالت مدافعان حرم بپردازند، گفت: باید زمان ارزش کار مدافعان حرم را بازگو کند.
بزرگداشت ستارگان پر فروغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم با نام «ستارگان پر فروغ» غروب سه‌شنبه 23 شهریور با حضور سردار حسین اسداللهی فرمانده لشکر محمد رسول الله، بیژن پورمند رییس فرهنگسرای فردوس، خانواده‌های چهار شهید مدافع حرم و جمعی از علاقه‌مندان به مکتب ایثار و شهادت در محل فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

بازگویی وصایای شهدا

در ابتدای این مراسم، مادر شهید علی اصغر شیردل، پدر شهید سید مهدی ذاکر حسینی، همسر شهید روح الله قربانی و خواهر شهید میثم نظری به بازگویی خاطراتی از این شهیدان بزرگوار و قرائت بخشی از وصایای ایشان پرداختند.

ذکر یاد از بانوی صبر

در بخش هنری این مراسم، پس از پخش چند کلیپ با موضوعاتی همچون مدافعان حرم، رهبر معظم انقلاب و نماهنگ، استاد محمد زمان گلدسته، شاگرد مرحوم استاد آغاسی به اجرای برنامه‌ای با موضوع مدافعان حرم و قرائت اشعاری درباره آنها پرداخت.

باید زمان ارزش کار مدافعان حرم را بازگو کند

در بخش سخنران ویژه این مراسم، سردار حسین اسداللهی با پرداختن به جایگاه شهدا، گفت: شهدا در زمان غیبت خود نیز می‌توانند با برکت وجودی خود، افراد را گرد هم جمع کنند.

وی افزود: دفاع از حرم کار ساده‌ای نیست که از عهده افراد عادی برآید، به همین منظور وظیفه عام مردم این است که به بیان رسالت مدافعان حرم بپردازند.

سردار اسداللهی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: مقام معظم رهبری درباره مدافعان حرم، فرموده‌اند؛ جوانان مدافع حرم در اوج مظلومیت و در غربت به دفاع از حریم اسلام می‌پردازند.

فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله با رفتارشناسی مدافعان حرم، عنوان داشت: جنس تعامل و رفتار مدافعان حرم با سایر افراد جامعه کاملا متفاوت است، به این معنا که مدافعان حریم الهی می‌توانند در زمان بسیار کم افراد را به خود جذب کنند.

وی اضافه کرد: نوع ارتباط مدافعان حرم با رزمندگان سایر کشورها نیز با وجود اختلاف فرهنگی و زبانی به گونه‌ای است که صمیمیت در میان آنها موج می‌زند.

سردار اسداللهی تصریح کرد: بدون شک مدافعان حرم با رزمندگان زمان دفاع مقدس نیز متفاوت هستند، زیرا باید در زمان جنگ تحمیلی پس از مدتی با افراد ارتباط برقرار می‌کردیم، اما امروز جوانان مدافع حرم بسیار صمیمی و در کمترین زمان با سایر افراد ارتباط صمیمانه برقرار می‌کنند.

فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله با تمجید از امام راحل(ره)، ابراز داشت: اگر امروز جوانانی از گوشه گوشه جهان برای دفاع از حریم الهی به مناطق جنگی می‌روند به دلیل بهره‌گیری از مکتب امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: اگر به سن جوانان مدافع حرم نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اغلب آنها دفاع مقدس را نیز درک نکرده‌اند، تنها عاملی که سبب شده است جوانان امروز به دفاع از حرم اهل بیت(ع) بپردازند، بهره‌گیری از نصایح رهبر معظم انقلاب است که ادامه دهنده راه رهبر کبیر انقلاب است.

وی تصریح کرد: برخی با شک می‌گفتند که دیگر نسل طلایی دفاع مقدس تکرار نمی‌شود، اما امیدواری مقام معظم رهبری به نسل جدید ثابت کرد که امروز اگر اتفاقی در مملکت رخ بدهد جوانان نسل جدید از زمان جنگ تحمیلی نیز بهتر و مسمم‌تر پا به میدان می‌گذارند.

سردار اسداللهی تأکید کرد: فرقی نمی‌کند افراد در چه سن و سالی باشند، کافی است که به ریشه ولایت وصل باشند تا برای نظام و کشور عزت و مباهات کسب کنند.

وی با انتقاد شدید از برخی هجمه‌ها درباره مدافعان حرم، اظهار داشت: متأسفانه امروز جریانی وجود دارد که نمی‌تواند اتفاقات جاری در دفاع از حریم الهی را درک کند، این جریان یا انکار می‌کند و یا ایجاد تشکیک می‌کند؛ در شرایط کنونی وظیفه تمام افراد این است که امانتی که از سوی شهدا باقی مانده است را به عنوان یک رسالت نشر و گسترش دهند.

فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله تصریح کرد: اگر جوانان امروز در زمان امام حسین(ع) بودند اجازه نمی‌دادند آن اتفاقات رخ دهد، امروز نیز این جوانان ادعاهایی را که در تکایا و هیئات حسینی بازگو می‌کنند را در میدان جنگ جامه عمل می‌پوشانند.

سردار اسداللهی با تأکید بر این نکته که باید زمان ارزش کار مدافعان حرم را بازگو کند، گفت: باید 10 سال از اتفافات این دوران بگذرد تا عمق رشادت‌ها و هزینه‌هایی که امروز می‌شود مشخص گردد.

وی اظهار داشت: باید افکار امام روح الله در جامعه تشریح شود تا هر کسی از منظر و نگاه خود و به غلط به بازگویی این افکار نپردازد، زیرا اگر توصیه‌های امام راحل(ره) را جدی نگیریم هزینه‌های تاریخی باید پرداخت کنیم.

کدخدایان به اعتبار آب، سراب را نشان دادند

سردار اسداللهی با انتقاد از برخی کرنش‌ها، بیان داشت: ملت ایران خاطره خوشی از «جام» ندارند، چه آن زمان که اهل بیت(ع) را با جام مسموم می‌کردند، چه در زمانی که امام راحل(ره) تعبیر جام زهر را بیان کردند، و چه این روزها که موضوع «برجام» مطرح می‌شود.

وی تأکید کرد: دستی که امام به آن بوسه زده باشد می‌تواند از کیان نظام دفاع کند، وگرنه دستی که مشکل داشته باشد با هر دستی فشرده می‌شود و هر برگه‌ای را امضا می‌کند.

سردار اسداللهی در پایان گفت: متأسفانه کدخدایان به برخی از افراد به اعتبار آب، سراب را نشان داده‌اند.

تجلیل از مقام شهدا و خانواده آنها

گفتنی است، در پایان این مراسم از مقام شهدا و خانواده آنها تجلیل به عمل آمد، ضمن اینکه در حاشیه این مراسم استاد مسعود یونسی به طراحی و نقاشی و چهره چهار شهید مدافع حرم پرداخت./856/201/ب2

ارسال نظرات