۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۴۹۵۹۳
آیت الله مجتهد شبستری:

تربیت دینی خنثی کننده توطئه تهاجم فرهنگی در دانشگاه است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تربیت دینی در دانشگاه مانع تهاجم فرهنگی دشمن خواهد بود، گفت: دانشگاه ها باید به فریضه نماز اهمیت دهند.
آیت الله مجتهد شبستری، هریس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در دیدار حجت الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان هریس و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس و تهیه کنندگان نرم افزار شهدای شهرستان هریس، از ساخت این نرم افزار تجلیل و قدردانی کرد.

وی با اشاره به تهیه این نرم افزار جامع شهدای هریس، خاطرنشان کرد: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی هریس در مورد تهیه این نرم افزار و اهمیت دادن به مقام شهدای بزرگوار، نشانگر رسوخ و حاکمیت فرهنگ شهادت در این شهر و علاقه مندی به مقام عالی شهدا و انس مردم با فرهنگ شهادت است.

امام جمعه تبریز با ابراز خرسندی از حرکت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس، افزود: با همت اساتید و مسؤولان متدین دانشگاه می توان دانشگاه ها را اصلاح و تحول لازم را ایجاد کرد، در دانشگاه ها بر اثر فعالیت فرهنگی و تعلیم و تربیت صحیح می توان برنامه های منفی که از خارج توسط ماهواره ها تلقین می شود را خنثی کرد.

وی ادامه داد: مرحوم آقاسید محسن جبل عاملی در لبنان دانشگاهی احداث کرده بود و چون این دانشگاه دانشجویان جوان را در سطح عالی و بسیار متدین تربیت می کرد، با وجود  مذاهب و مکاتب مختلف، سیاستها و احزاب مختلف در کشور لبنان، فارغ التحصیلان این دانشگاه افرادی متدین و باتقوا بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از دانشجویان این دانشگاه جهت امتحانات دوره ای به آمریکا سفر می کند، ظاهراً هیأت ممتحنه آنجا مقرر کرده بود امتحان مصاحبه ای، حضوری و شفاهی باشد.، نقل می کنند چند نفر تبعه خارجی از چند کشور دیگر و یکی هم این فرد فارغ التحصیل دانشگاه لبنان، در صف جهت مصاحبه ایستاده بودند.

وی افزود: دانشجوی لبنانی می بیند که وقت نماز می گذرد تا نوبتش برسد نمازش قضاء می شود، می گوید من مسلمانم فریضه دینی و واجب اسلامی ایجاب می کند بروم و نمازم را بخوانم، به او می گویند ممکن است الان نوبت شما برسد و شما را صدا بزنند، دانشجوی لبنانی می گوید: هر چه بادا، باد من نمی گذارم نمازم قضا شود.

آیت الله شبستری ادامه داد: جهت ادای فریضه می رود وضو گرفته و نماز می خواند، در این حین اسمش را صدا می زنند، افراد در صف می گویند که او اینجا نیست،پس کجاست؟ اینجا بود، گفت که من مسلمانم باید نمازم قضا نشود رفت وظیفه اسلامی اش را انجام دهد، هیأت ممتحنه تعجب می کنند و می گویند حیف است این جوان را به این شکل غایب بنویسیم چون آخرین جلسه امتحانی است و تا شش ماه دیگر آزمونی نخواهد بود، فردا استثنائاً تشکیل جلسه می دهیم برای اینکه این جوان مصاحبه کند.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر این جوان فردای آن روز جلسه تشکیل می دهند با اینکه خیلی مسأله استثنایی بود اول از او سؤالاتی می پرسند می بینند، تمامی سؤالات را خوب و عالی جواب داده و نمره عالی کسب می کند، هیأت ممتحنه آمریکا برای او دو جایزه در نظر می گیرد یکی بخاطر نمرات بالا و یکی بخاطر مرتب و منظم بودن در وظایف دینی که گفته بود من در وظایف دینی نمی توانم تأخیر کنم، منظورم این است اگر محیط دانشگاه جوانان را خوب تربیت کند عوامل دیگر نمی تواند مؤثر باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه دانشگاه امام صادق(ع) در تهران که زیر نظر آیت الله مهدوی کنی تأسیس شده است، گفت: این دانشگاه نیز چون در تعلیم و تربیت خوب رسیدگی می کند موفق است و الان بسیاری از مسؤولان، فارغ التحصیل این دانشگاه هستند و انسانهایی زبده از لحاظ تقوا و دیانت تربیت شده اند و واقعاً بعضی دانشگاه ها در کشورمان نمونه اند، باید در دانشگاه ها در گزینش استاد دقت شود و مسأله سیاست بازی و جناح بازی نباشد.

وی با اشاره به اهمیت نماز اول وقت، گفت: نماز انسان را مرتب و وقت شناس می کند و دانشجویان نمازگزار معمولاً از کسانی که به نماز اهمیت نمی دهند بیشتر موفق اند، نماز بهترین وسیله ارتباط مخلوق با خالق است و در دانشگاه ها باید به این فریضه اهمیت داده شود و تفسیر قرآن و معارف اسلامی تدریس شود و محیط برای تعلیم و تربیت اسلامی محقق شود.

آیت الله شبستری با تأکید بر اسوه و الگو قردادن مسأله تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، افزود: رعایت حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی هریس جای قدردانی دارد، در صورتی که امکانات دانشگاه از نظر ساختمان و تأمین استاد و تشکیل کلاس ها ایجاب کند و از مرکز هم منع نشود، تفکیک جنسیتی در این دانشگاه اسوه و الگو می شود برای سایر دانشگاه ها و این نهایت کمال و تقوا است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تهاجم فرهنگی در شرایط کنونی، تصریح کرد: ترویج کارها و فعالیتهای فرهنگی برای جوانان سبب مصونیت در مقابل مشکلات و تهاجم فرهنگی مبتذل غرب است و در مقابل این هجمه ها هر چه می توان باید در دانشگاه ها چه آزاد و چه در دانشگاه پیام نور فعالیت و کارهای فرهنگی انجام شود./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات