۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۴۹۶۰۷
استاد حوزه علمیه:

مشکلات مهارتی طلاب در عرصه تبلیغ برطرف شود

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به مشکلات آموزشی، گفت: یکی از مشکلات عدیده در امر هجرت و عرصه تبلیغ وجود مشکلات مهارتی طلاب در عرصه تبلیغ است که باید به آن توجه شود.
تبلیغ دین

حجت الاسلام سید حسین موسی پور، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به موانع هجرت و برطرف کردن آنها، اظهار داشت: تبلیغ از جمله امور مهم، ضروری و تخصصی در نظام حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به جایگاه تبلیغ در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: تبلیغ در ارتقای سطح حوزه های علمیه، مسائل سیاسی، اقتصادی و اعتقادی بسیار تأثیرگذار است.

استاد حوزه علمیه با بیان مشکلات و موانع هجرت طلاب از قم به شهرستان ها، ابراز داشت: مسائل مالی و قطع شهریه طلاب طرح هجرت و حقوق پایین از مشکلات عمده در این مسیر است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات آموزشی، تصریح کرد: یکی از مشکلات عدیده در امر هجرت در عرصه تبلیغ وجود مشکلات مهارتی طلاب در عرصه تبلیغ است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام موسی پور ابراز داشت: از دیگر موانع هجرت طلاب عدم توانایی مدیران در جهت جذب طلاب در امور فرهنگی و تربیتی در شهرستان های مورد هجرت طلاب است.

وی با اشاره به عدم حمایت مالی و معنوی طلاب از سوی مدیران فرهنگی شهرستان ها، تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب برای انجام امور فرهنگی تبلیغی از مهمترین اموری است که باید انجام شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات هجرت طلاب به شهرستان ها نبود فضای مناسب آموزشی برای طلاب در شهرستان است، به گونه ای که انگیزه لازم برای هجرت به شهرستان ها در آنها ایجاد نمی شود.

وی در پایان ابراز داشت: باید تمام اهتمام مدیران حوزه های علمیه بر روی برنامه ریزی تبلیغ و تحصیل و تهذیب طلاب متمرکز شود و مدارس شهرستان ها با جدیت تقویت شوند./979/302/ب2

 

ارسال نظرات