۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۴۹۶۱۳

همایش مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی استان قم برگزار شد

همایش مدیران، مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان قم با حضور نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، رییس اداره تبلیغات استان قم، فعالان قرآنی و مدیران مهدهای قرآنی در قم برگزار شد.
همایش مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مدیران، مؤسسات، خانه‌های قرآنی استان قم و افتتاحیه فعالیت‌های مهدهای قرآنی استان قم، پیش از ظهر امروز، با حضور حجت الاسلام والملسمن محمد حاج ابوالقاسم، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، حجت اسلام عباس اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، فعالان قرآنی و مدیران مهد قرآنی در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی، برگزار شد.

حجت الاسلام اسکندری در ابتدای این همایش بیان کرد: انبیای الهی با کلام و سخن نرم مردم را دعوت به توحید و خداپرستی می‌کردند.

وی بر ضرورت الگوی گیری فعالان قرآنی از سیره انبیا اشاره کرد و گفت: فعالان قرآنی برای انجام رسالت و ترویج معارف قرآنی در جامعه باید به آنچه که بیان می‌کنند، در رفتار، فعالیت و عمل خویش پایند باشند، خودشان باید تربیت قرآنی شوند تا اینکه بتوانند دیگران را تربیت قرآنی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: برخی با عنوان قرآن آموزی به دنبال مقاصد دنیایی، اقتصادی و افزایش قران آموزان خویش هستند، در حالی که این هدف برطبق آموزه‌های قرآنی نیست و پاداشی در آخرت برای آنها محسوب نمی‌شود.

وی بر ضرورت جاری شدن مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در زندگی روزمره اشاره کرد و افزود: باید سعی کنیم که آیات قرآن را در متن زندگی خویش جاری کنیم و در سخنان و رفتارهای خویش از آیات و مفاهیم استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم سخنران بخش دیگر این همایش بود، وی بر ضرورت حمایت بیشتر مسؤولان فرهنگی از مراکز قرآنی تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی از مدیران به آن میزانی که به فکر برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی به ویژه مشهد هستند، توجهی به راه‌اندازی و حمایت از مراکز قرآنی ندارند.

وی به برخی از مشکلات راه اندازی و اداره مراکز قرآنی اشاره کرد و افزود: از مسؤولان فرهنگی کشور انتظار داریم که حمایت‌های مالی و معنوی خویش را از مؤسسات و فعالان قرآنی افزایش دهند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بصیرت افزایی فعالان قرانی اشاره و بیان کرد: متأسفانه برخی از فعالان قرآنی طرفدار رابطه با آمریکا بوده در حالی که این افراد متن قرآن را به درستی نفهمیده‌اند و برخی از آنها بدون بصیرت سیاسی لازم هستند.

در بخش دیگری از این همایش حجت الاسلام اسحاقیان  به بیان توضیحاتی پیرامون کتاب‌های «معجم صرف قرآن» و کتاب «صرف قرآن» پرداخت و بیان کرد: شناخت کلمات قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآن در ابتدا درسنامه تفسیر قرآن برای مخاطبان دوم دبیرستان تا ورودی دانشگاه بوده و بعد از تکمیل و اضافات به معجم قرآن تبدیل شده است.

وی درباره نگارش کتاب «صرف قرآن»، گفت: این کتاب یک اثر آموزشی است که به قواعد صرف به کار گرفته شده در آیات قرآن پرداخته و آن را با بیانی شیوا و مختصر در 40 درس برای قرآن‌پژوهان ارائه کرده است.

گفتنی است در بخش دیگری از این همایش از کتاب «معجم صرف قرآن» و کتاب «صرف قرآن» رونمایی شد./202/998/ب1

ارسال نظرات