۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۴۹۶۶۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

نباید در مقابل دشمنان ضعف نشان داد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع)، گفت: نباید در مقابل دشمن ضعف نشان داد باید با دشمن چنان برخورد کرد که در هم شکستن آنها را شاهد باشیم که برخورد اخیر نیروهای نظامی با ضد انقلاب در منطقه مصداق کلام امیرمؤمنان است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در همایش توسعه امنیت که با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسؤولان ارشد استانی، نظامی و انتظامی استانهای آذربایجان غربی و کردستان در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت:  امنیت را می توان در سه حوزه فردی، اجتماعی و ملی دسته بندی کرد که هر کدام شاخصه های لازم خود را دارد.

وی ادامه داد: امنیت از عذاب و عقوبت الهی نوع دیگری از امنیت است که در فرهنگ عمومی رایج نیست، اما در فرمایشات امیرمؤمنان(ع) به آن اشاره شده است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات امیرمؤمنان(ع)، گفت: اهل بیت(ع) در زمین و در سایه دو امان زندگی می کردند که یکی پیامبر اکرم(ص) بودند و دیگری استغفار است که موجب امنیت در برابر عذاب الهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه امنیت نظامی و ملی را از دیدگاه امیرمؤمنان بررسی کرد و گفت: هر کس به دشمن امکان دهد که در منطقه او نفوذ کند، شخص عاجزی است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع)، گفت: نباید در مقابل دشمن ضعف نشان داد، باید با دشمن چنان برخورد کرد که در هم شکستن آنها را شاهد باشیم که برخورد اخیر نیروهای نظامی با ضد انقلاب در منطقه مصداق کلام امیرمؤمنان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه گفت: کشوری که تا دیروز زیر سلطه استعمار دست و پا میزد، امروز آوازه اش ذهن و گوش همه جهانیان را پر کرده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «سپر امنیتی بی نظیری در کشور وجود دارد»، افزود: امنیت موجود در کشور در سایه تحمل سختی های بسیاری از سوی ملت و همچنین تلاش مدیران و نیروهای امنیتی به وجود آمده است.

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش خواستار اجرای توازن منطقه ای شد و گفت: اگر توزان منطقه ای را اجرا نکنیم، امنیت تحت الشعاع قرار می گیرد که در این راستا در سفر رییس جمهور به استان پیشنهاداتی مطرح شد.

وی با بیان اینکه ما از دولت آقای روحانی اصلاح شاخص های توسعه استان را خواستار شدیم، اظهار داشت: آذربایجان غربی از نظر شاخص های توسعه انسانی همچون بهداشت و سواد و ... جزو پایین ترین های کشور است.

سعادت در پایان خواستار توجه به مناطق مرزی شد و گفت: نقاط مرزی استان از عدم توسعه رنج می برند و روستاها و مناطق مرزنشین استان مشکلات معیشتی دارند.

گفتنی است، همایش توسعه امنیت با حضور استانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای تأمین استان های آذربایجان غربی و کردستان و همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و سران عشایر در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات