۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۴۹۶۸۰
مسؤول شورای راهبری بانوان ستاد اربعین کشور:

تبیین و ترویج فرهنگ اربعین منحصر به حضور در پیاده روی نیست

مسؤول شورای راهبری بانوان ستاد اربعین کشور گفت: اربعین یک جنبش مردمی است و باید بر فعالیت های ارزشمند مردمی توجه خاص صورت گیرد.
لاله افتخاری

به گزارش خبرگزاری رسا، لاله افتخاری مسؤول شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور از برگزاری اولین نشست مشترک شورای راهبری بانوان با مسؤولان نهادها و سازمان های مختلف و تشکل های فعال فرهنگی حوزه بانوان خبر داد و گفت: در این نشست مشترک که به صورت ویدئوکنفرانس و به همت بسیج طلاب کشور به عنوان یکی از اعضای فعال شورای راهبری بانوان برگزار شد، مسئولان و فعالان فرهنگی  از 24 استان کشور حضور داشتند.

افتخاری تبادل نظر و برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی آموزشی و پشتیبانی در حوزه بانوان از جمله برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در برخی استان ها، اجرای طرح های قرآنی، آموزش و اعزام مبلغان دینی و فرهنگی در اسکان های مرزی و مسیر پیاده روی، مشارکت و هم افزایی با تشکل های مردمی و.. را از مهم ترین مباحث مطرح شده در ویدئوکنفرانس خاطرنشان کرد و افزود: اربعین یک جنبش مردمی است و باید بر فعالیت های ارزشمند مردمی توجه خاص صورت گیرد.

وی ارج نهادن بر میزبانی مردم عراق را لازم دانست و گفت: یکی از مهم ترین محورهای آموزشی و فرهنگی مورد تاکید شورای بانوان، تبیین لزوم ارج نهادن به میزبانی مردم عزیز عراق و پایبندی به قوانین و مقررات کشور عراق است.

افتخاری خطاب به بانوان مسلمان اظهار داشت: مشارکت در تبیین و ترویج فرهنگ اربعین مختص و منحصر به حضور در مراسم پیاده روی اربعین نیست و بر هر بانوی مسلمان لازم است فرهنگ اربعین را در ابعاد و عرصه های مختلف زندگی فردی و خانوادگی خود جاری و ساری نماید.

مسؤول شورای راهبری بانوان ستاد اربعین کشور ضمن تاکید بر لزوم همسوسازی فعالیت های فرهنگی آموزشی و پشتیبانی در حوزه بانوان، عنوان کرد: به جهت هم افزایی و افزایش بهره مندی از ظرفیت های موجود نیاز است که هماهنگی و همسوسازی لازم بین فعالیت های آموزشی فرهنگی، پشتیبانی، اعزام و.. متولیان و مشارکت کنندگان در حوزه زائران بانو  اعم از سازمان ها و نهادهای استان های مختلف و تشکل های مردم نهاد، با فعالیت های شورای راهبری بانوان ستاد اربعین کشور صورت گیرد./101/807/ب1

منبع: شورای راهبردی بانوان کمتیه فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور

ارسال نظرات