۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۴۹۶۸۷
مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی و ستاد اربعین حسینی مطرح کرد:

لزوم حفظ وحدت زائران در اربعین/ پیش بینی حضور 2 میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین حسینی

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی و ستاد اربعین حسینی(ع) با اشاره به پیش بینی حضور 2 میلیون زائر ایرانی در زیارت اربعین حسینی، گفت: دشمنان و مخالفان وحدت امت اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در این مراسم هستند و بر این اساس بر همه زائران و مسؤولان برگزاری اربعین واجب است که تمام زمینه های ایجاد اختلاف را از بین ببرند.
راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید احمدی، مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور ظهر امروز در همایش یاوران معنوی اربعین حسینی(ع) آذربایجان غربی که در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: زیارت اربعین به یک مانور قدرت معنوی جهان اسلام تبدیل شده است، چنانچه مقام معظم رهبری از این واقعه عظیم به عنوان شبه اعجاز یاد فرموده اند که در بدترین شرایط تبلیغاتی علیه جهان اسلام و تشیع به داد اسلام رسیده و فرهنگ غنی این دین جاویدان را به نمایش گذاشت.

وی شعله ور شدن محبت به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را به نمایش گذاشتن اسلام ناب محمدی(ص) دانست و افزود: همه دستگاه های تبلیغاتی و رسانه های جهان کفر بسیج شده بودند تا از دین اسلام چهره ای کریه و ضد انسانی به نمایش بگذارند، ولی شکل گیری منظم و گسترده زیارت سالیانه اربعین بدون دخالت هیچ نهاد و تشکل دولتی شعله های محبت حسینی(ع) را به مانند آتشفشانی به نمایش گذاشته و فرهنگ پربار دینی را به جهان ارائه کرد.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور گفت: در سالهای اول آغاز پیاده روی اربعین 700 هزار نفر زائر ایرانی در این مراسم الهی شرکت می کردند ولی پیش بینی می شود این رقم امسال به دو میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی امور زائران اربعین و تشکیل ستاد اربعین حسینی(ع)، ادامه داد: طرحهای مختلفی به این منظور ارائه شد و در اردیبهشت سال 94 ستادی با دستور معظم له به مانند بعثه زائران ایرانی در حج با همکاری 20 دستگاه فرهنگی و متشکل از 11 کمیته ایجاد شد.

حجت الاسلام احمدی با یادآوری و تسلیت واقعه بسیار تلخ و تأسف بار حادثه منا و گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان این روز خونبار، اظهار کرد: سال گذشته پس از حادثه منا حفظ جان و سلامتی زائران اربعین به فرمان مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت و با توجه به وجود خطرات کارهای انتقال زائران به کشور مدیریت شد.

وی با بیان اینکه تجمع عظیم زائران در کربلای معلی با وجود همه شکوه و جلالی که دارد خالی از ایراد و کاستی نیست، گفت: پس از اربعین سال گذشته تمامی کاستی ها به صورت دقیق و کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفته و چند کمیته به ستاد برگزاری اربعین حسینی(ع) اضافه شده و الان تعداد کمیته ها به 14 عدد رسیده است.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور پایبندی به میزبانی مردم عراق در زیارت اربعین، عدم پخش تمثال مبارک مقام معظم رهبری و دیگر علما در این مراسم و عدم تلاش برای پاسخگویی به شبهاتی که سبب تفرق و گروه گرایی می شود را سه اصل لازم الاجرا در برگزاری مراسم بسیار ارزشمند زیارت اربعین عنوان و تصریح کرد: دشمنان و مخالفان وحدت امت اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در این مراسم هستند و بر این اساس بر همه زائران و مسؤولان برگزاری اربعین لازم و واجب است که تمام زمینه های ایجاد اختلاف را از بین ببرند.

وی تلاش برای فرهنگ سازی درست و دقیق برگزاری زیارت اربعین و تولید محصولات هنری و رسانه ای را دو تکلیف اساسی ستاد اربعین خواند و افزود: علما و فضلا با بیان خود و استفاده از تریبون های معتبر رسانه ای جهانی و صاحبان هنر، شعر و قلم و اصحاب رسانه باید برای معرفی مکتب عظیم اربعین حسینی(ع) تلاش کنند.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور با بیان اینکه اربعین حسینی(ع) در بحث شیعه شناسی و جغرافیایی آن تحول ایجاد کرده و موازنه قدرت در منطقه را تغییر داده است، ادامه داد: سال گذشته یک میلیون ایرانی پس از زیارت اربعین راهی سامرا شدند که سبب بسط امنیت در این منطقه شد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه پرهیز از اسراف در زیارت اربعین، خاطرنشان کرد: مردم عراق در اوج مشکلات اقتصادی به سر می برند اما با این وجود از اربعین سال گذشته برای چنین روزی پس انداز می کنند تا از زائران سید و سالار شهیدان(ع) به نحو احسن استقبال و پذیرایی کنند.

حجت الاسلام احمدی در پایان با تأکید بر این مسأله که در مراسم اربعین محوریت با امام حسین(ع) و شهدای کربلا است و همه باید زیر بیرق ایشان جمع شوند، یادآور شد: آداب سفر، آداب زیارت، بحث تغذیه و مراوده با مردم عراق به خاطر سابقه ای که بین مردم ایران و عراق در هشت سال جنگ تحمیلی ایجاد شده، مسائلی است که باید علما و رسانه ها ورود کرده و به تبیین این موارد بپردازند./936/202/ب2

ارسال نظرات