۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۴۹۶۹۱
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

جلسه کارگروه یاوران معنوی اربعین آذربایجان غربی برگزار شد

جلسه کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و همچنین مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد.
اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در همایش یاوران معنوی اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: بر اساس کلام معصوم(ع) زیارت حرم امام حسین(ع) به حدی ارزش و اهمیت دارد که به مانند زیارت خدای متعال در عرش او است.

وی به روایتی از علامه مجلسی در بحارالانوار اشاره و اضافه کرد: از سلیمان اعمش نقل است که یکی از دوستان بسیار صمیمی و مورد اعتماد وی شبی زیارت حرم امام حسین(ع) را بدعت در دین خواند و پس از آن در خواب پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) را دید که به زیارت حرم کربلا می روند و در آن کاروان حضرت خدیجه و حضرت زهرا(س) حضور داشتند که حضرت زهرا(س) برات بهشت را تقسیم می کرد ولی از دادن برات به او اجتناب فرموده و گفتند که تو منکر زیارت فرزندم حسین(ع) و از اهل دوزخ هستی.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی راه نجات را در اتصال به ائمه اطهار(ع) دانست و ادامه داد: هر چند که خواب حجت آور نیست اما تطبیق خواب دوست سلیمان اعمش با احادیث و روایاتی که از ائمه(ع) نقل شده است اهمیت زیارت حرم امام حسین(ع) را یادآور می شود و ما نباید دست از دامان ائمه(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان بکشیم.

آذربایجان غربی آماده مشارکت فعال در بازسازی حرم ائمه(ع) در عراق است
سید حسن حسینی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از 13 سال پیش در استان شکل گرفته ولی عملا فعالیت درخور ارائه و ثبت نداشته است، گفت: شورای هماهنگی ستاد متشکل از نهادهای مختلف فرهنگی در سطح استان و تمام شهرستانها باید شکل گرفته و در دو عرصه زیارت اربعین و بازسازی عتبات به شکل جدی تری ورود پیدا کند.

وی با انتقاد از نقش و حضور بسیار کمرنگ آذربایجان غربی در بازسازی عتبات، افزود: آذربایجان غربی با وجود 12 هزار شهید در دوران دفاع مقدس و دارا بودن مردمی مومن و ولایی نباید در رتبه 31 کشوری قرار داشته و باید در بازسازی بخشی مجزا از حرم ائمه معصومین(ع) در عراق مشارکت کرده و رتبه کشوری خود را ارتقا دهد.

حجت الاسلام سپهری، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی پیش از شروع مراسم با تاکید بر اهمیت زیارت اربعین در کلام معصومین(ع) به خوش آمد گویی و تقدیر از حضار پرداخت./936/202/ب2

ارسال نظرات