۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۴۹۷۲۵
آیت الله طبرسی:

غدیر و عاشورا باید به یک مکتب عمومی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ترویج فرهنگ غدیر، گفت: باید غدیر و عاشورا را به عنوان فرهنگ جامع عمومی نه در غالب شعار بلکه به عنوان یک مکتب فعلیت بخشید و آن را به عینیت برسانیم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر استان، گفت: دهه اول ذی‌الحجه به تعبیر قرآن، ایام الله است و مناسبت‌های آن را تبریک و تسلیت می‌گویم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی فکر می‌کردند پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام همه شرایط به نفع آنها تغییر خواهد کرد، گفت: اما معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلام خط بطلانی بر همه افکار انحرافی آن دوران بود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود یکی از امتیازات ذی‌الحجه را وقوع غدیر خم در این ماه دانست و گفت: این واقعه تاریخی در آخرین حج پیامبر(ص)  به سرزمین غدیر شرافت بخشید.

نماینده ولی فقیه در مازندران در تشریح واقعه غدیر، تصریح کرد: بعد از واقعه غدیر دو قرائت از اسلام جاری شد اول قرائت غدیری و دوم قرائت سقیفی که مردم را به سه دسته ولایت‌پذیر، ولایت‌گریز و ولایت‌ستیز تبدیل کرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران تکرار واقعه غدیر بود، اظهار داشت: استکبار شیعیان را تحت فشار می‌گذارد چون شیعه منطق دارد و ظلم ستیز است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ترویج فرهنگ غدیر، خاطرنشان کرد: باید غدیر و عاشورا را به عنوان فرهنگ جامع عمومی نه در غالب شعار بلکه به عنوان یک مکتب فعلیت بخشید و آن را به عینیت برسانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که غدیر یعنی عدالت و مساوات، اظهار داشت: مازندران در علوی بودن پیشتاز بوده و باید با بازسازی غدیر در شعار و شعور علی(ع) را از غربت دور کنیم.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که عزت و عظمت امروز دنیای اسلام مدیون واقعه غدیر و انتخاب نخستین امام شیعیان به عنوان رهبر جامعه اسلامی است، بیان داشت: غدیر اسلام را در برابر هر گونه توطئه و خطری بیمه کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در هیچ آیه ای مانند آیه مشهور غدیر با صراحت و جدیت از سوی خداوند خطاب قرار نمی گیرد، تصریح کرد: نزول آن آیه نشان دهنده عظمت و جایگاه غدیر نزد خداوند متعال است.

آیت الله طبرسی غدیر را اکمال دین و اتمام نعمت دانست و بیان داشت: با وجود همه تلاش ها و توطئه افکنی‌های دشمنان آن دوران پیامبر اسلام به اذن خداوند متعال حضرت علی(ع) را به عنوان رهبر جامعه اسلامی و جانشین خود معرفی و اسلام ناب را برای همیشه تاریخ بیمه کردند.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنی ها و توطئه افکنی های دشمنان به پایان نرسید و تا به امروز همچنان ادامه دارد، بیان داشت: با توجه به واقعه عظیم غدیر، اما برخی این مسأله را برنتابیدند و مقابل جانشین پیامبر اسلام ایستادند.

آیت الله طبرسی با بیان این که عزت و عظمت اسلام ناب شیعی عصبانیت دشمنان را در پی داشته است، ادامه داد: دشمنان امروز همان مخالفان و دشمنان پیامبر و حضرت علی(ع) هستند که با شیوه ای جدید علیه اسلام تلاش می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که عزت امروز شیعه دشمنان را مستأصل کرده است، بیان داشت: گروه های منحرف و وهابی که امروز در کشورهای اسلامی به کشتن انسان های بی گناه مشغول هستند محصول تلاش های همین کشورهای زورگو و غربی هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غدير و ولايت موضوع جدا از هم نيستند، بلکه ولايت فقيه استمرار غدير است که انسان را به سرمنزل مقصود مي رساند؛ گفت: روز غدير روز کمال دين و اتمام نعمت در سايه تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت است که در اين روز با صراحت از مقام ناب ولايت دفاع شد.

امام جمعه ساری با بیان این که مسلمانان باید مسائل مربوط به غدیر را بررسی و تحقیق کنند، ادامه داد: روز غدیر روز مهمی برای اسلام و مسلمانان است و مسأله امامت، رهبری و نصب شخص امام علی(ع) اتفاق افتاد و تنها حدیث غدیر این را روایت نمی کند، بلکه همه کتاب ها و روایات بر این مهم تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در با بیان این که  غدیر در تاریخ اسلام از مسائل روشن و واضح است و همه مورخان بزرگ در دوران های مختلف، آن را نقل کرده اند، اظهار داشت: به اعتقاد شیعیان به دو دلیل نگاه به مسأله رهبری و اهمیت و جایگاه امامت و شایستگی ها و شرایط لازم برای تصاحب این مسند و دیگری معرفی شخصیتی مانند امام علی(ع) به عنوان امام و رهبر جامعه اسلامی حادثه غدیر، مهم است.

وی گفت: دفاع و پایداری ایران اسلامی در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود در سایه هدایت های امام خمینی(ره) شکل گرفت و سبب احیای مکتب سازنده و نهضت های آرمان گرا و ایدئولوژی در جهان است./202/950/ب1

ارسال نظرات